Facelifting Audi RS3 - Czwórka

Na zbliżające się targi w Genewie Audi przygotowało odświeżoną wersję modelu RS3. Jednak jeśli myślicie, że zmieniła się tylko kosmetyka, tak jak w "normalnych" wersjach, jesteście w błędzie. Samochód dostał potężny zastrzyk mocy.

Trudno mówić o Audi RS3, że jest to samochód o zbyt małej mocy. 367 KM i 4,3 sekundy do 100 km/h to świetne parametry. Tymczasem od kwietnia najmniejsza "RS-ka" będzie dostępna z tytułową "czwórką" z przodu. Dokładnie 400 KM - tyle znajdziemy w kompakcie z Ingolstadt. Dodatkowo, 2,5-litrową rzędową "piątkę" przeprojektowano, dzięki czemu straciła 25 kg. Moment obrotowy także wzrósł - teraz wynosi 480 Nm. 100 km/h pojawia się w 4,1 sekundy, czyli udało się "zdjąć" dwie dziesiąte ze starego wyniku. Prędkość maksymalnie tradycyjnie została ograniczona do 250 km/h, a z dodatkowym (płatnym) pakietem - do 280 km/h.

Uznano, że w podwoziu wszystko gra - pozostawiono wszystko tak, jak było. Samochód stoi bliżej gruntu o 25 mm w stosunku do A3, ma też o 20 mm większy rozstaw kół. Napęd idzie poprzez siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową na wszystkie cztery koła. Opcjonalnie będzie można za to zamówić ceramiczne hamulce.

Jeśli chodzi o wyposażenie -również "poliftowy" standard - doszły światła Audi Matrix LED i czy Virtual Cockpit.

Samochód zadebiutuje w Szwajcarii również w wersji sedan. Dostawy do klientów rozpoczną się w sierpniu. Znamy też już niemieckie ceny - podstawowe RS3 hatchback będzie kosztować 54 600 Euro, a sedan 55 900 Euro.

https://www.youtube.com/watch?v=rcEyvTWvyh4

https://www.youtube.com/watch?v=pHOC5BVcIhE