Nowości

Genewa Motor Show 2017 – przewodnik po premierach

Największe wydarzenie w branży motoryzacyjnej zbliża się wielkimi krokami. Już po raz 87 ujrzymy w Genewie zniewalające auta koncepcyjne i najważniejsze premiery roku. Co ciekawego przygotowali dla nas wystawcy?

Już za tydzień otworzą się wrota 87. edycji targów motoryzacyjnych w stolicy Szwajcarii. Pierwsze kluczowe premiery zostały zapowiedziane na poniedziałkowy wieczór 6 marca. Następne dwa dni – 7 i 8 marca – to kolejne dni prasowe, w które będą obfitować w wydarzenia przygotowane dla dziennikarzy. Dzięki obecności naszej redakcji w Genewie będziemy relacjonować Wam na bieżąco wszystko, co istotne. Jeśli macie ochotę zobaczyć to na własne oczy, możecie wybrać się do Szwajcarii w dniach 9-19 marca, kiedy to salon będzie otwarty dla publiczności.

Co w tym roku przygotowali dla nas światowi gracze na rynku motoryzacyjnym? Poniżej możecie znaleźć przegląd najważniejszych premier tegorocznych targów genewskich. Będzie na co popatrzeć!

Alpine

Renault odkurza legendę samochodowego motorsportu, powołując do życia submarkę Alpine. Model A120 znamy już doskonale w formie koncepcyjnej, natomiast w Genewie ujrzymy wreszcie wersję produkcyjną. Małe, sportowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem powinno zagrozić Porsche Cayman i Alfie Romeo 4C.

Aston Martin

Brytyjski producent supersamochodów przyjedzie do Genewy z nowym programem personalizacji aut nazwanym Q by Aston Martin. Autem pokazowym uczyniono model DB11, który zaprezentuje możliwości konfiguracyjne oferowane przez ten serwis. Oprócz tego, na stoisku zobaczymy Astona Martina Vanquish S i 12-cylindrowe hiperauto AM-RB 001 opracowane we współpracy z Red Bullem.

Audi

Na stoisku marki z Ingolstadt pojawią się dwa nowe modele – zaprezentowane niedawno Audi RS3 Sportback w odświeżonej formie i zupełnie nowy SUV z emblematem Q8. Superhatchback RS3 otrzymał bardziej dopracowaną 2,5-litrową jednostkę benzynową, z której udało się wycisnąć dokładnie 400 KM. Drugi „eksponat” to samochód, który rozszerzy ofertę SUV-ów niemieckiej marki. Do tej pory poznaliśmy tylko jego wersję koncepcyjną. Niewykluczone, że Audi przywiezie do Szwajcarii także odmianę SQ8.

BMW

Bawarski producent przywiezie do Genewy praktyczniejszy wariant Serii 5. Samochód z dopiskiem „Touring” jest dłuższy od swojego poprzednika o 5,6 cm i powalczy z drugą niemiecką nowością w tej klasie – z testowanym już przez nas Mercedesem Klasy E kombi. Może też stanowić alternatywę dla ujmująco skandynawskiego Volvo V90, które bardzo przypadło nam do gustu. Oprócz tego, BMW zaprezentuje dwie limitowane wersje „naelektryzowanego” sportowca i8 – Protonic Frozen Black i Protonic Frozen Yellow. Zobaczymy też odświeżoną Serię 4 razem z wariantem CS.

Citroen

Stoisko Francuzów przyciągnie uwagę publiczności koncepcyjnym Citroenem C-Aircross Concept, który zapowiada nowe podejście do modelu C3 Picasso. Stylistyka auta czerpie garściami ze znanego nam już hatchbacka C3 i crossovera C4 Cactus. Oprócz niego, na stoisku zagości uterenowiony SpaceTourer.

Dacia

Budżetowa marka należąca do francuskiego Renault pokaże się z bogatej strony – w Genewie zadebiutuje opierająca się na najdroższych wersjach wyposażeniowych edycja specjalna nazwana Summit. Nowością w gamie Dacii będzie też Logan MCV, który przybrał bojowe barwy i dzięki podniesionemu zawieszeniu i plastikowym nakładkom charakterystycznych wersji Stepway nie boi się teraz trochę ubłocić.

DS

Ekskluzywna marka-córka Citroena, którą niedawno wyodrębniono ze zbioru z powszechniejszymi Citroenami, pokaże w Szwajcarii swojego pierwszego SUV-a – DS 7 Crossback. Wygląd tego modelu nie jest żadną tajemnicą, bowiem uchwycono go na ulicy bez choćby śladu maskowania. DS 7 Crossback stanie się flagowym autem francuskiej marki klasy premium.

Eadon Green

To jedna z największych zagadek 87. edycji International Motor Show w Genewie. Do tej pory brytyjska firma wypuściła do sieci tylko szkic zarysowujący sylwetkę samochodu o nazwie Black Cuillin. Z czym możemy mieć do czynienia? Najprawdopodobniej ujrzymy w Genewie konkurenta dla innego producenta tworzącego samochody z wyraźnie wyczuwalnym charakterem retro – Morgana.

Ferrari

Stoisko marki z rozbrykanym karym koniem w logo skutecznie przyciągnie uwagę publiczności. Wszystko za sprawą Ferrari 812 Superfast – udoskonalonej wersji modelu F12.

Ford

Tutaj zobaczymy jedno z najważniejszych aut tego roku. Mowa o nowym Fordzie Fiesta, którego publiczny debiut odbędzie się właśnie w Genewie. Nie zabraknie także uwielbianej przez nas pikantnej wersji ST, będącej jednym z najlepszych sportowych hatchbacków na rynku.

Honda

Japońskie stoisko cieszyć się będzie sporym zainteresowaniem. Dlaczego? Honda przywiezie do Genewy wyczekiwaną produkcyjną wersję Civica Type-R opartą na 10. generacji kompaktowego bestsellera marki.

Hyundai

Koreański producent skupia się na rodzinie. Stolica Szwajcarii będzie miejscem publicznego debiutu najpraktyczniejszej odmiany nowego Hyundai’a i30 – wersji Wagon.

Italdesign

Włoskie biuro stylistyczne przywiezie do Genewy pierwszy samochód zaprojektowany i wyprodukowany przez specjalnie powołaną do tego markę Italdesign Automobili Speciali. Dodajmy, że to limitowana do 5 sztuk na cały świat bestia z silnikiem V10!

Kia

Drugi w naszym przeglądzie koreański producent pokaże w Genewie kolejną generację miejskiego modelu Picanto. Samochód o niezmienionej długości będzie prawdopodobnie korzystał z silników Hyundai’a i10.

Lamborghini

W tym miejscu zrobi się głośno i gorąco – Lamborghini przywiezie do Genewy wprost z testów na torze Huracana Performante. Supersamochód zyskał agresywny pakiet aerodynamiczny i będzie lżejszy od tradycyjnego Huracana. To jednak nie koniec – w końcu poznamy produkcyjną wersję Lamborghini Urus.

Land Rover

Wielką Brytanię muszą reprezentować także wielkie samochody. Na stoisku Land Rovera zadebiutuje model Velar, czyli „zapatrzony” w coupe SUV, który ma podjąć konkurencję z autami pokroju BMW X6.

Lexus

U japońskiego producenta to samo, co zwykle, czyli fantastyczna limuzyna z napędem hybrydowym. Szwajcaria będzie miejscem premiery zhybrydyzowanej odmiany modelu LS, czyli limuzyny LS 500h, wykorzystującej technologię hybrydową najnowszej generacji znaną nam z modelu LC 500h.

McLaren

Powitajcie nową rodzinę brytyjskiej „Super Serii”. McLaren przywiezie do Genewy pierwsze auto reprezentujące drugą generację Super Series – model o oznaczeniu 720S z nowym silnikiem pod maską.

Mercedes-Benz

Tutaj nowości będzie cały wysyp. Najbardziej wyczekiwaną jest chyba Mercedes Klasy E Cabriolet, ale spodziewajcie się także E63 S AMG w rodzinnej wersji kombi, prawdziwej oazy luksusu – Mercedesa-Maybacha G500 Landaulet i specjalnej edycji aut oddziału AMG.

Mitsubishi

Japoński producent znowu wskrzesza zapomniane nazwy swoich aut. I podobnie jak ostatnim razem przypasowuje je do zupełnie innych samochodów… W Genewie poznamy Mitsubishi Eclipse Cross, czyli nowego crossovera marki.

Nissan

Kolejny producent z kraju Kwitnącej Wiśnii zapowiedział, że ma „ekscytujące, crossoverowe wieści”. Najprawdopodobniej chodzi o modernizację Qashqai’a, który ma teraz zyskać elementy z konceptu Qashqai Premium.

Opel

Nowy „średniak” Opla zdominuje stoisko niemieckiej marki. Druga generacja Insignii – nie tylko sedan, ale i kombi – zostanie pokazana po raz pierwszy szerokiej publiczności w Genewie. Pozycja Passata zagrożona?

Pagani

Horacio Pagani stworzył dzieło, które zawładnie genewską publicznością. Mowa o Pagani Huayrze Roadster, która z pewnością zajęłaby pierwsze miejsce w samochodowym konkursie piękności przeprowadzonym w trakcie tagów.

Pininfarina

Na stoisku Pininfariny zobaczymy auto koncepcyjne Hybrid Kinetic H600, które zostało zaprojektowane na zlecenie chińskiego klienta. Oprócz tego, pojawi się także EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina, czyli supersamochód z jednostką V8 generującą blisko 600 KM!

Porsche

Stuttgarcka marka przygotowała dla widzów prawdziwą „optyczną ucztę”. Na jej stoisku zobaczymy najprawdopodobnie zmodernizowane Porsche 911 GT3, praktyczną odmianę kombi Panamery nazwaną Sport Turismo i najmocniejszą Panamerę w historii, która jeszcze do tego jest hybrydą.

Skoda

Skoda poszła w ślady Mercedesa i sypie nowościami jak z rękawa. Przestrzeń wystawową czeskiego producenta będą zajmowały zmodernizowana Skoda Citigo, Skoda Octavia RS 245, odświeżona Skoda Rapid i dwie nowe wersje Skody Kodiaq – Sportline oraz Scout.

Seat

Hiszpanie przywiozą do Szwajcarii nową generację modelu Ibiza. Hatchback klasy B ubrał się w ciuchy większego Leona i wyszło mu to na dobre. Oprócz niego będzie można przyjrzeć się też zmodernizowanemu Leonowi i jego najmocniejszej odmianie Cupra.

SsangYong

Koreański producent znów w akcji – tym razem przygotował kolejne auto koncepcyjne. Mowa o modelu XAVL Concept, który mógłby konkurować z takimi autami jak Kia Sorento czy Hyundai SantaFe.

Subaru

Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie będzie miało premierę Subaru XV w produkcyjnej formie. Niewykluczone, że otrzyma napęd hybrydowy.

Suzuki

Genewa będzie także miejscem europejskiego debiutu Suzuki Swift. Nowy model hatchbacka klasy B to rozwinięcie stylistyczne poprzednich generacji, aczkolwiek zmiany nie są wyłącznie kosmetyczne.

Toyota

Na stoisku następnego japońskiego producenta zadebiutuje model, którym Toyota zrobiła nam bardzo miłą niespodziankę – 210-konny hothatch GRMN na bazie odświeżonej Toyoty Yaris. Oprócz nowych Yarisów pojawią się także auta koncepcyjne.

Volkswagen

Prosto z Wolfsburga wjedzie na deski targów następca modelu CC, czyli zapowiadany Volkswagen Arteon. Nie zabraknie też odświeżonej gamy kompaktowego Golfa.

Volvo

Będzie też coś dla fanów motoryzacji z Północy – Volvo rozpoczęło kampanię teaserową drugiej generacji modelu XC60, które po drodze na targi genewskie pozbędzie się wreszcie krępującego kamuflażu.



  • ciekawy

    Czy przypadkiem Peugeot nie zaprezentuje odświeżonego 308?