Audi R18 e-tron quattro 2016 - nowy konkurent

Audi po raz pierwszy od kilku lat zacznie nowy sezon World Endurance Championship z pozycji przegranego i to na obu frontach. W tym roku na szczyt wróciło bowiem Porsche zgarniając zarówno prestiżowe zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jak i w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Niemcy pokazali nowy samochód, dzięki któremu chcą znów wygrywać w 2016 roku.

Rewolucji nie ma - największy szok związany z nowym Audi R18 dotyczy estetyki. Oczywiście, w tym wypadku to nie wygląd ma znaczenie, bo cały projekt jest tu poświęcony jak najlepszym torowym rezultatom, ale zapewne wielu fanom przynajmniej na początku trudno będzie się oswoić z mocno ściętym przodem. Możemy jednak przypuszczać, że już podczas wyścigu nowe długodystansowe monstrum będzie się prezentować jak należy.

2016-audi-r18-lmp1-2

Mimo przegranego sezonu 2015, Audi nie ma zmienia swojej filozofii. Ich przedstawiciel w klasie LMP1 wciąż będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym. Mowa o 4-litrowym V6 spod znaku TDI. Najważniejszą różnicą będzie jednak ulepszony system hybrydowy - nowe R18 ma konkurować w klasie 6 MJ, zbliżając się pod tym względem do Porsche czy Toyoty. Zamiast systemu stosowanego przez zespół z Ingolstadt w wyścigówkach od 2012 roku opartym na mechanicznym akumulatorze zdecydowano się na baterie litowo-jonowe.

2016-audi-r18-lmp1-3

W przyszłorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans zobaczymy tylko po dwa bolidy Audi i Porsche. Potwierdzono także, że nie zmieni się zestaw kierowców - nową odsłoną R18 jeździć będą Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler oraz Loic Duval, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis.