motorsport

Toyota GAZOO Racing WRC

Wiemy, kto poprowadzi nową Toyotę Yaris WRC

Po 17 latach przerwy Toyota wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata. I robi to w wielkim stylu, stawiając na Finów, którzy urodzili się chyba z kierownicą w ręku. Poprowadzą oni 380-konne Toyoty Yaris WRC.

Toyota GAZOO Racing WRC – zapamiętajcie nazwę tego zespołu rajdowego, bo będziecie o nim słyszeć przez co najmniej cały przyszły rok. Włączenie do współpracy Finów, którzy z rajdami radzą sobie jak mało kto może świadczyć o sporych ambicjach teamu Toyoty. Nie bez przyczyny tytuł mistrza świata wędrował wielokrotnie w historii rajdów WRC właśnie do Finlandii. Japończycy o tym wiedzą, uczynili więc dyrektorem swojego zespołu utytułowanego Tommiego Mäkinena. W składzie kierowców także obowiązuje obywatelstwo fińskie.

Toyota GAZOO Racing WRC

Pierwszą Toyotą Yaris WRC pojadą Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila w roli pilota. Jari-Matti Latvala to jeden z najlepszych kierowców w WRC. W swojej karierze wystartował w 169 rajdach, a zwyciężył w 16 z nich. Latvala i jego pilot Miikka Anttila trzykrotnie zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej World Rally Championship. Drugim samochodem wystartują Juho Hänninen i jego pilot Kaj Lindström. Obaj brali udział w pracach nad Yarisem WRC od jego pierwszego testu. Nie bez znaczenia jest tutaj doświadczenie Hänninena i świetna znajomość samochodu. Do zespołu dołączy w trakcie sezonu także kierowca testowy Esapekka Lappi z pilotem Janne’em Fermem. Wszyscy z nich zamierzają wzbogacić swoje CV o kilka zwycięskich startów.

Samochody, którymi Finowie mają rozgromić przeciwników, to przebudowane w zgodzie z Regulaminem Technicznym FIA WRC na sezon 2017 Toyoty Yaris WRC. Oznacza to, że pod maskami rajdowych Yarisów gnieżdżą się turbodoładowane jednostki 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy sięgającej 380 KM i maksymalnym momencie obrotowym wykraczającym poza 425 Nm. Dwutarczowe, spiekowe sprzęgło i 6-biegowa skrzynia z hydrauliczną zmianą przełożeń będą przekazywały moc na wszystkie koła pojazdu. Masa minimalna gotowego samochodu wynosi 1 190 kg! Regulacje FIA pozostawiły spore pole do działania w kwestii aerodynamiki, a Toyota z radością z tego skorzystała. W efekcie samochód skonstruowany przez zespół doświadczonych inżynierów: Toma Fowlera, Simona Carriera i Mikko Ruoho, niewiele łączy z cywilną odmianą Yarisa.

Toyota GAZOO Racing WRC

Yaris WRC jest fantastycznie zaprojektowany i ma ogromny potencjał – skomentował Tommi Mäkinen, szef TOYOTA GAZOO Racing WRC. – Nowe regulacje dały nam więcej swobody w projektowaniu. Nadal go udoskonalamy, ale już teraz możemy stwierdzić, że nasz samochód jest niezawodny i bardzo szybki. Akio Toyoda, prezes TOYOTA GAZOO Racing WRC i prezydent Toyota Motor Corporation pochwalił się pierwszymi wrażeniami podczas prezentacji nowego auta w Helsinkach: Niedawno miałem okazję wypróbować Yarisa WRC z Tommim Mäkinenem. Jestem przekonany, że tym samochodem możemy zawalczyć o zwycięstwo – skomentował.

Toyota GAZOO Racing WRC

Zespół Toyota GAZOO Racing WRC zadebiutuje na trasach WRC już 19 stycznia 2017, kiedy to odbędzie się pierwsza runda Mistrzostw Świata. TOYOTA GAZOO Racing WRC jest w trakcie ostatnich przygotowań do tego wydarzenia. Tysiące godzin testów i prac rozwojowych nad nowym samochodem, które trwały ponad rok, mają zaowocować w sukcesy na odcinkach specjalnych. Z niecierpliwością czekamy na wielki powrót japońskiego producenta do świata rajdów WRC.

Podobne artykuły



  • Harry

    Finowie to dobry wybór. Będę trzymał kciuki za Toyotę. Nowa Toyota Yaris WRC wygląda naprawdę nieźle, widać, że ma kopa.

  • mistrzM

    Dobra wiadomość. Myślę, że to mocna ekipa. Co do yarisa to mam sentyment, bo jeździłem nią na randki z moją przyszłą żoną. Teraz przesiadłem się do corolli, ale tamto pierwsze auto zawsze miło wspominam, zwłaszcza że było niezawodne.