2017 Opel Insignia Sports Tourer oficjalnie - zdjęcia, dane techniczne

Równo miesiąc przed startem targów w Genewie Opel postanowił zaprezentować oficjalnie drugą wersję nadwozia nowej Insignii - Sports Tourer. Czym nas zaskoczy?

Wygląd nowej Insignii już od dawna nie jest tajemnicą - na początku grudnia do sieci wyciekły pierwsze zdjęcia tego auta. Opel zdecydował się na wyraźną rewolucję, porzucając przyjemne dla oka, acz zachowawcze kształty na rzecz nowoczesnej bryły. Sports Tourer, podobnie jak wersja Grand Sport (czyli sedan) jest zdecydowanie bardziej “płaska”, wtórując stylistyce zarysowanej przez studyjny model Monza. Charakterystyczny przód z wąskimi lampami, wyraźne przetłoczenia z boku oraz bardzo ciekawie pociągnięte chromowane okalające boczne szyby, przechodzące dalej na klapę bagażnika wyróżniają ten samochód z grona “średniaków kombi”.

2017 Opel Insignia Sports Tourer

Najważniejsze są jednak dane techniczne Insignii Sports Tourer. Nowy Opel legitymuje się 520-litrowym bagażnikiem o bardzo ustawnym kształcie. W opcji dostępny będzie również organizer przestrzeni bagażowej - składać się będą na niego szyny oraz belki dzielące kufer. Kanapa standardowo składać się będzie w proporcjach 40:20:40. Po jej złożeniu uzyskujemy aż 1 638 litrów - niestety kanapa pozostaje lekko pochylona, aczkolwiek nie pojawia się wyraźny uskok, co ułatwi załadunek.

2017 Opel Insignia Sports Tourer

Nowy Opel Insignia Sports Tourer przeszedł też solidną dietę - Niemcom udało się zredukować masę o 200 kilogramów. Jednocześnie model ten nieco urósł - długość całkowita to 4986 mm, zaś rozstaw osi względem poprzednika zwiększono o 92 mm - aktualnie wynosi 2829 mm.

2017 Opel Insignia Sports Tourer

Nie zabraknie tutaj również bogatego wyposażenia - aktywne zawieszenie, szereg asystentów wspomagających kierowcę, system OnStar czy światła IntelliLED będą jednymi z najciekawszych opcji w nowej Insignii. Pod maską pojawią się benzynowe i wysokoprężne jednostki, generujące od 125 do najprawdopodobniej 200 koni mechanicznych. Moc przekazywana będzie standardowo na przednią oś, zaś w niektórych wariantach dostępny będzie również napęd AWD z systemem Torque Vectoring, przekazującym większą część momentu obrotowego na koła z największą przyczepnością, co zapewnić ma bardzo dobre prowadzenie oraz wysoką stabilność w zakrętach.