Genewa 2008

Alfa Romeo – Delikatne zmiany i limitowane wersje

W Genewie Alfa Romeo pokaże szereg nowości. Oprócz zjawiskowo pięknej 8C Spider ujrzymy modele 159, Brera i Spider po lekkim retuszu z systemem blokady przedniego dyferencjału Q2. A Alfa GT zyskała kolejną limitowaną odmianę.

Styliści nie zdecydowali się na żadne ingerencje w nadwozie 159-ki. W sumie chyba wszyscy się zgodzimy, że nie było i nie ma takie potrzeby. Od Alfy dostajemy trzy nowe kolory: Ice White, Crystal Blue and Grey indigo oraz nowe wzory alufelg o rozmiarach 16 i 17 cali. We wnętrzu dostrzeżemy nowy, tytanowy kolor tapicerki, nowy multimedialny wyświetlacz oraz nowe pokrętła układu klimatyzacji.

Pod maską debiutują dwa diesle. Obydwa mają pojemność 1,9 litra i moce wynoszące 120 KM i 150 KM. Model 3.2 V6 z motorem o mocy 260 KM może być teraz napędzany także na przednią oś (dotychczas dostępny był tylko napęd 4×4). Alfa zdecydowała też, że wszystkie nowe 159-ki będą wyposażone w system Q2. Ciekawostką jest to, że odmłodzona Alfa schudła o 45kg. Dokonano tego przy użyciu aluminium w zawieszeniu, nowym zaciskom hamulcowym, również wykonanym z aluminium oraz lżejszym alufelgom.

Brera i Spider podobnie jak 159 nie zaznały retuszy stylistycznych. Zewnętrznie ograniczono się do umieszczenia nowego znaku na tylnej klapie, za pomocą którego otwieramy bagażnik. Uzupełnieniem są nowe, 18-calowe alufelgi. Wnętrze wzbogaciło się o nowe materiały, nowe przednie fotele, aluminiowe pedały oraz nowe sterowanie nawigacją i klimatyzacją. W wyposażeniu standardowym znajdą się: system VDC, siedem poduszek powietrznych, klimatyzacja dwustrefowa, tempomat i 17-calowe koła. Oferta silników pozostaje bez z mian. Wszystkie nowe modele, podobnie jak w 159 wyposażone będą w system Q2.

Trzecia nowość to limitowana edycja Alfy GT o nazwie Blackline III. Model charakteryzuje się przepięknym, niebieskim lakierem oraz 18-calowymi alufelgami. We wnętrzu aluminiowe pedały, czarne skórzane fotele o raz skórzana kierownica. Pod maską 1,9-litrowy silnik diesla o mocy 170 KM i 330 Nm momentu obrotowego. Do setki GT Blackline III ma przyspieszać w 8,2 s.