Audi S8 Plus - superlimuzyna

Audi nigdy nie odważyło się na stworzenie modelu RS8, ale w kontekście właśnie zaprezentowanej odmiany S8 Plus wydaje się, że nikt z tego powodu wcale nie będzie ubolewał. Najmocniejsza w historii limuzyna z Ingolstadt ujrzała właśnie światło dzienne.

605 koni mechanicznych - taką moc Audi wycisnęło z dobrze znanej nam konstrukcji 4.0 TFSI, co daje wynik o 85 KM lepszy niż w standardowym modelu S8. Pokaźny wzrost odnotowano także w wartościach momentu obrotowego - z 650 Nm w wersji bazowej osiągnięto 700 Nm, a nawet 750 Nm w trybie overboost. Przekłada się to także na zmianę osiągów: czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h skrócony został do 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna po zdjęciu elektronicznego ogranicznika wynosi 305 km/h.

Zmiany w silniku obejmują nowe oprogramowanie, zwiększenie ciśnienia doładowania i zoptymalizowanie geometrii turbosprężarki. Do tego 8-biegowy automat Tiptronic, napęd na cztery koła, sportowy mechanizm różnicowy i odpowiednio zestrojone zawieszenie oraz układ kierowniczy - to wszystko od strony technicznej dba o dobrą kontrolę auta z tak wielką mocą.

Audi S8 Plus

S8 Plus z zewnątrz odróżnimy za sprawą drobnego tylnego spoilera i lusterek z włókna węglowego oraz matowo czarnego przedniego grilla. W środku zaś sportowe detale objawiające się choćby w skórzanych fotelach obszytych czerwoną nicią przeplatają się z luksusowym wyposażeniem, znanym nam z innych wersji gamy Audi A8.