nowości i premiery

Cadillac XTS – Trudne zadanie

Przed Cadillacem trudne zadanie. Najnowszy model firmy – XTS – rzuca wyzwanie takim uznanym konkurentom jak BMW Serii 5, Audi A6, czy też Mercedes Klasy E. Czy w starciu z europejską elitą będzie miał jakiekolwiek szanse?

Cadillac XTS to najnowszy sedan amerykańskiego producenta, który w klasie premium chce nie tylko rzucić wyzwanie, ale też przejąć część klientów od uznanej, niemieckiej, wielkiej trójki. Trzeba przyznać, że ambitny to plan, a my przyjrzyjmy się, czy są szanse na jego realizację?

Cadillac od wielu już lat promuje swoją autorską linię stylistyczną, której kolejną odsłonę odnajdujemy w XTS. Zarówno z przodu, jak i tyłu od razu poznamy, z którą marką mamy do czynienia. Charakterystyczne światła, czy też grill to znak firmowy Cadillaca. Linia boczna wydaje się trochę zbyt masywna, choć projektanci robili wszystko, by nadać jej lekkości, czemu ma służyć m.in. przetłoczenie biegnące od przedniego nadkola do tylnych świateł. Na osiach seryjnie montowane są 19-calowe alufelgi, a w opcji można wybrać 20-calowe.

Wsiadając do wnętrza auta, od razu natrafiamy na luksusowe materiały użyte do wykończenia auta. Skórzana tapicerka, drewniane inkrustacje, czy też aluminiowe dodatki to standard. Cadillac chwali się także swoim najnowszym systemem multimedialnym, nazwanym CUE (Cadillac User Experience). Obejmuje on m.in. montowany seryjnie 8-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej (w opcji 12,3-calowy), pozwalając na zarządzanie wieloma funkcjami auta m.in. poprzez rozpoznawanie gestów, czy też komendy głosowe. Kto uważnie przyjrzy się desce rozdzielczej dostrzeże, że zamiast tradycyjnych zegarów mamy ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Przestrzeń bagażowa auta wynosi 509 l.

Do napędu auta na razie posłuży jedna jednostka napędowa. To 3,6-litrowy, 6-cylindrowy motor benzynowy, który dysponuje mocą 304 KM i 358 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z silnikiem współpracuje 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Napęd przekazywany jest na cztery koła (Haldex), a na tylnej osi producent umieścił elektroniczny dyferencjał. Zawieszenie wyposażono w system Magnetic Ride Control.

Cadillac XTS debiutuje właśnie podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (18-22 listopad). Pojazd na rynek amerykański trafi na wiosnę przyszłego roku. Jak na razie producent nie ujawnił jego ceny, ani tego, czy auto trafi także na inne rynki.

Dyskusja

komentarzy