Citroen C5 Aircross oficjalnie [AKTUALIZACJA]

Citroen C5 Aircross został oficjalnie zaprezentowany w Szanghaju. Oto wszystko, co o nim wiemy.

Futurystyczne auto koncepcyjne Citroena przywdziało codzienne ubrania, tracąc przy tym charakteryzującą je nutkę szaleństwa. Zwłaszcza w uboższej wersji, którą ktoś uchwycił na terenie Chin. Niemniej, zdjęcia pochodzące z wycieku przedstawiają interesującego następcę klasycznego "średniaka" Citroena, czyli modelu C5. Limuzyna po głębokim faceliftingu będzie oferowana tylko w Chinach, natomiast SUV z dopiskiem Aircross w nazwie trafi także na Stary Kontynent.

2017 Citroen C5 Aircross

 

Z zewnątrz dużego zaskoczenia nie ma - gdyby C5 Aircross był pierwszym modelem stworzonym według nowej, nieco zwariowanej filozofii Citroena, na pewno zaszokowałby publiczność. Kolejne auto w gamie francuskiego producenta nie ma już tego efektu świeżości, który towarzyszył premierze chociażby crossovera C4 Cactus czy hatchbacka udającego crossovera, czyli popularnej "C-trójce". Modelowi C5 Aircross nie da się jednak odmówić atrakcyjności, bo motywy znane z innych aut spod znaku dwóch szewronów uwydatniają atletyczną sylwetkę SUV-a.

2017 Citroen C5 Aircross

O ile design karoserii trudno uznać za zaskakujący, o tyle małym zaskoczeniem jest wnętrze nowego pojazdu Citroena. Deska rozdzielcza C5 Aircross zyskała swój indywidualny charakter dzięki innym nawiewom, nieco inaczej ukształtowanej konsoli środkowej i odświeżonej kierownicy. Mimo to każdy, kto zajrzy do kabiny SUV-a, nie będzie miał wątpliwości, że to projekt Citroena.

 

Przy okazji wycieku zdjęć nie pojawiły się, niestety, żadne dane techniczne. Wiadomo jednak, że samochód zbudowano na platformie PSA EMP 2 wykorzystywanej przez Peugeota 3008. Nie tylko architektura będzie wspólnym elementem koncernowych braci - pod maską modelu C5 Aircross powinny zagościć także silniki znane z Peugeota 3008.

2017 Citroen C5 Aircross

Niektóre media twierdzą, że Citroen myśli także nad opracowaniem przedłużonej, 7-miejscowej wersji SUV-a, która mogłaby konkurować z takimi autami jak Volkswagen Tiguan Allspace czy Peugeot 5008. Ta odmiana pozostaje jak na razie w sferze domysłów. Oficjalna premiera Citroena C5 Aircross ma nastąpić już niebawem podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju. Egzemplarze przeznaczone na rynek chiński będą powstawać w fabryce Dongfeng PSA, natomiast europejska wersja modelu będzie opuszczać fabrykę PSA w Rennes we Francji.

[AKTUALIZACJA - 18.04.2017]

Citroen oficjalnie zaprezentował model C5 Aircross, dzieląc się znacznie większą porcją danych technicznych. Największą rewolucją w tym modelu będzie nowe zawieszenie - oto wielki powrót hydrauliki w nowej postaci. Francuzi przygotowali system, który wyeliminował klasyczne amortyzatory i sprężyny - zastąpi je konstrukcja hydrauliczna, składająca się z dwóch elementów na każde koło - jednego do ściskania, drugiego do odbijania.

Citroen C5 Aircross ma 2730 mm rozstawu osi, dzięki czemu ma posiadać niezwykle przestronną kabinę i przepastny bagażnik. W środku znajdziemy wiele rozwiązań, które niedawno zadebiutowały w modelu DS7 Crossback - w tym 12,3-calowy ekran systemu inforozrywki. Napęd przekazywany jest na przednie koła, zaś o trakcję w każdych warunkach dba system GripControl. Pod maską znajdziemy silniki z rodziny PureTech jak i diesle. Na szczycie zaś stanie nowa hybryda typu plug-in, generująca łącznie 300 koni mechanicznych. Pozwoli ona na przejechanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym.