nowości i premiery

Citroen Spacetourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce – Nowe trojaczki

Genewa to nie tylko ekskluzywne premiery w Bugatti, Ferrari, czy Maserati. Także dla tych, którzy poszukują czegoś nieco przyziemnego i praktycznego znajdzie się coś nowego – nowe trojaczki koncernu PSA i Toyoty.

Będą nazywać się Traveller (Peugeot), ProAce (Toyota) i Spacetourer (Citroen). Nowe vany, bazując na platformie znanej m. in. z C4 Picasso będzie można zamówić w kilku wariantach. Kupujący będzie mógł każdy z trzech modeli zamówić w jednej z trzech długości (XS – 4,6 m długości, M – 4,95 m i XL – 5,3 m). Maksymalna przestrzeń ładunkowa ma się w nich wahać od 1978 do 2932 litrów, a do wnętrza będzie można zabrać maksymalnie 9 osób.

Citroen Spacetourer | fot. Citroen ag_photo_1-1

Dzięki trzem rozmiarom trojaczki będą chciały zająć sporą część rynku opanowaną przez kolejne wersje Forda Tourneo, a także VW Multivana i Transportera. Mogą więc kusić podwójnymi przesuwanymi drzwiami, składanymi i przesuwanymi siedzeniami oraz sporą możliwością konfiguracji wnętrza. Upowszechniający się ostatnio bezdotykowy system otwierania przy pomocy przesunięcia nogą „gdzieś pod samochodem” tutaj może służyć np. do odblokowywania przesuwnych drzwi (oczywiście z możliwością elektrycznego odsuwania). Rodzinom na pewno przyda się otwierane okno tylnej klapy, ułatwiające pakowanie mniejszych zakupów.

Citroen Spacetourer | fot. Citroen ag_photo_1-4

Wyposażenie obejmować ma wszystko to, o czym ostatnio słyszeliśmy, od nawigacji i ekranów dotykowych, przez wszelkich asystentów (martwego punktu, asystent pasa ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy, czy Active City Brake) , aż po wyświetlacz HUD i aktywny tempomat.

Do wyboru będzie jeden z pięciu silników diesla, o mocy między 95 a 180 KM.

Prawdopodobnie wszystkie trzy modele trafią niedługo do salonów.

Podobne artykuły



  • zamyślony

    Widac, że współpraca tych trzech koncernów była mądrym przedsiewzieciem i dobrze zaowocowala w nowe produkcje. ProAce Verso najbardziej mi przypadła do gustu. Widać wyrażnie również wpływy pozostałych dwóch marek. Myśle, że dobrze będą się sprzedawac. Sa to auta wielozadaniowe, których na rynku potrzeba.

  • antek

    taki nawet wygodny się wydaje proace. samochód przeznaczony jak dla mnie jest dla większych rodzin. ma dość krótki przód co ułatwi manewrowanie i pakowanie tym minibusem

  • Pingback: Pierwszy test nowej Toyoty Hilux i ProAce | autoGALERIA.pl()