nowości i premiery

Dogłębny lifting – Kia Opirus 2007

Opirus jest tym dla Kii, czym klasa S dla Mercedesa. Koreańska limuzyna przeszła dogłębny lifting. Producent uspokoił nadwozie, zmienił zawieszenie, odchudził auto, dorzucił nowy silnik, wymienił deskę rozdzielczą i poprawił wiele innych elementów.

Opirus furory w Europie nie zrobił, ale w USA (pod nazwą Amanti) już tak. W ciągu czterech lat firma sprzedała ponad 140 tys. egzemplarzy Opirusa na całym świecie, z czego ponad 51 tys. w Ameryce. To naprawdę sporo biorąc pod uwagę dyskusyjny, szokujący i prowokujący wygląd auta. Teraz, kiedy design nabrał klasy, lekkości i nowoczesności, słupki sprzedaży poszybują jeszcze bardziej.

Kia zrezygnowała z bizantyjskiego wyglądu na rzecz stonowanych, bardziej klasycznych i subtelnych form. Auto urosło o 20 mm i przekracza psychologiczną barierę 5 metrów. Wewnątrz producent oferuje nowiuteńką deskę rozdzielczą oraz szerszą paletę materiałów wykończeniowych i wariacji kolorystycznych.

Lifting objął także technikę. Szerszy rozstaw kół z przodu i tyłu, przeprojektowane i chudsze o 35 kilogramów zawieszenie mają znacząco poprawić właściwości jezdne. Jest też nowy silnik. Zamiast 3,5 V6 203 KM jest teraz 3,8 V6 266 KM. Przyspieszenie do setki – 7,5 sekundy wobec 9,2 u poprzednika, prędkość maksymalna – 230 wobec 220 km/h wcześnie. Spadło też średnie spalanie o pół litra (10,9 litra/100 km).

Ale to jeszcze nie koniec zmian. Pojemność bagażnika urosła o 10 litrów i wynosi teraz 450 litrów. Rozmiar kół skoczył o jedno oczko do 17 cali. Mimo większego nadwozia, większego zaprzęgu koni, większego bagażnika, nowego wnętrza i wyższego poziomu bezpieczeństwa (większe poduszki, dodatkowe wzmocnienia nadwozia) wagę auta zredukowano o 122 kilogramy. Koreańczycy potrafią.

Kia Opirus będzie miała swoją premierę podczas salonu w Paryżu, a do Polski trafi na początku przyszłego roku.

Komentarze w temacie pt. Kia Opirus 2007 na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy