Genewa 2009

Fiat 500C – Trochę inne cabrio

Fiat 500 od dnia swojej premiery stał się hitem. Retro stylistyka i fikuśny charakter zjednały mu rzeszę sympatyków. Teraz rodzina ‚pięćsetki’ powiększa sie o nowego członka. Nazywa się 500C i jest kabrioletem… No, prawie kabrioletem, ponieważ włoski koncern zdecydował się na nietypową konstrukcję.

Fiat 500C stanowi nawiązanie do historycznej, pierwszej generacji modelu. Otóż zamiast zwykłego dachu pojawił się jego materiałowy odpowiednik, który po naciśnięciu przycisku chowa się za głowami pasażerów tylnych siedzeń. Wtedy to kierowca oraz pasażerowie mogą cieszyć się nieskrępowanym kontaktem z naturą. Dach dostępny będzie w trzech kolorach: czerwonym, czarnym lub kość słoniowa. Dodatkowo Fiat zdecydował się wprowadzić w tym modelu dwie nowe barwy: Pearl Red i Warm Grey.

Poza tymi zmianami 500C wygląda jak zwykła, normalna 500. Na pewno na taką formę budowy pojazdu miał też wpływ czynnik ekonomiczny. Tego typu konstrukcja nie wymaga aż tak dużych ingerencji w nadwozie, jak w zwykłym cabrio. Co za tym idzie nie zmienia się zbytnio technologia produkcji, więc i koszty znacząco się obniżają. A wymiar finansowy w dzisiejszych czasach ma bardzo duże znaczenie.

Pewnie dlatego też Włosi nie zdecydowali się na nowe jednostki napędowe. Cabrio napędzane będzie przez dwa silniki benzynowe: 1,2-litra (69 KM) oraz 1,4-litrowy (100 KM). Jest też 1,3-litrowy turbodiesel o mocy 75 KM. Na wyposażeniu seryjnym każdej wersji znajdzie się system „Start&Stop”.

Fiat 500C swa premierę będzie mieć na salonie samochodowym w Genewie. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów na wiosnę tego roku. Patrząc na zainteresowanie zamkniętą wersją, Fiat nie musi się obawiać o sprzedaż. Czekamy tylko na ceny.

Komentarze w temacie Fiat 500 (dodatek: 500C) na naszym forum.