Frankfurt 2009

Fiat Qubo Trekking – Zdobywca

Fiat zaprezentuje we Frankfurcie wiele ciekawych premier. Jedną z nich będzie specjalna wersja Qubo nazwana Trekking. Dzięki inteligentnemu systemowi kontroli trakcji auto ma możliwość pokonania większego terenu niż jego standardowi bracia. Jak to działa w praktyce?

Fiat Qubo to osobowa odmiana dostawczego Fiorino. „Terenową” wersję poznamy po nowym zderzaku z osłoną, 15-calowych alufelgach z terenowymi oponami, relingach dachowych oraz przyciemnionych szybach tylnych. Wzbogacono także wyposażenie seryjnie, które obejmuje teraz m.in. lampy przeciwmgielne, system Blue&Me, czujniki parkowania oraz radio CD/MP3 z przyciskami sterowania umieszczonymi w kierownicy.

To, co wyróżnia tę wersję, to inteligentny układ kontroli trakcji nazwany „Traction +”. Korzystając z czujników, system wykrywa niepożądane zachowania i blokuje się, symulując działanie dyferencjału. Jego działanie wspomagają także hamulce. A wszystko uruchamiane jest przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej i funkcjonuje do prędkości 30 km/h.

Oczywiście, system nie zrobi z auta pełnokrwistego pojazdu terenowego, ale może być przydatny np. na śliskich nawierzchniach. Dzięki wyeliminowaniu niepotrzebnych części nie zwiększyło się także spalanie. A pod maską auta odnajdziemy 1,3-litrowy silnik diesla o mocy 75 KM.

Fiat Qubo Trekking oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wkrótce potem ma się pojawić w sprzedaży. Wtedy też poznamy jego ceny.