Ford Mustang GT350R - Pogromca torów

Nie tak dawno prezentowaliśmy Wam Mustanga GT350. Jeśli myśleliście, że będzie to pozycja królująca w gamie tego auta, to byliście w błędzie. W Detroit obok nowego GT Ford przedstawił jeszcze mocniejszą odmianę "dzikiego konia" - GT350R, zorientowaną na podbój torów wyścigowych.

W tym aucie nie ma miejsca na kompromisy. Konstrukcja bazująca na odmianie GT350 Track Pack została dopracowana w każdym calu, całkowicie zmieniając charakter auta. Dzięki zastosowaniu nowych, 19-calowych felg wykonanych z karbonu zmniejszono masę nieresorowaną. Wnętrze pozbawiono klimatyzacji, systemu audio, tylnej kanapy, a nawet wykładziny bagażnika! Wydech z kolei stracił rezonatory, co zaowocowało jeszcze ostrzejszym brzmieniem silnika. Redukcja masy przyniosła spore korzyści - Mustang schudł o blisko 60 kg, co daje odczuwalną różnicę. Nabywcy oczekujący od tego auta odrobiny komfortu mogą dodatkowo dokupić pakiet zawierający część z wyrzuconych elementów (m.in. klimatyzację i system audio).

Nadwozie GT350R przeszło też szereg modyfikacji wpływających na aerodynamikę. Wloty powietrza na masce, płyty podwozia oraz większy spoiler na tylnej klapie niwelują efekt unoszenia nadwozia oraz poprawiają docisk do nawierzchni, co jest szczególnie ważne podczas szybkiej jazdy po torze. Najmocniejszy Mustang zyskał również unikalne wyróżniki, takie jak wykończenie poszczególnych elementów auta w czerwieni czy też wyścigowe pasy.

Podobnie jak w słabszej wersji pod maską pracuje 5,2-litrowe V8, produkujące ponad 500 koni mechanicznych. Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Tą ostatnią doposażono w chłodnicę oleju znaną z aut wyścigowych. Dyferencjał o ograniczonym poślizgu (Torsen) zyskał nowe przełożenie wynoszące 3,73 i został zoptymalizowany pod kątem szybkiej jazdy w zakrętach oraz przyczepności na prostych.

Niestety, Mustang GT350R nie pojawi się w Europie. Limitowana seria trafi do klientów w USA oraz Kanadzie pod koniec 2015 roku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=stiJQJG60II