nowości i premiery

2017 Honda Civic Type R

Honda Civic Type-R oficjalnie – zdjęcia, dane techniczne

Oto jest! Japońskie auto pretendujące do miana króla hothatchy wjechało na scenę 87. International Motor Show w Genewie. Civic Type-R A.D. 2017 w zasadzie zupełnie się nie zmienił, przechodząc z fazy konceptu w formę produkcyjnego samochodu.

Produkcyjna wersja Hondy Civic Type-R to kolejna genewska premiera rozpalającą do czerwoności zgromadzoną w Szwajcarii publiczność. Hardcore’owa wersja auta kompaktowego z kraju Kwitnącej Wiśni obrosła już niejedną legendą. Wygląda na to, że najnowsza generacja, oparta na 10. wcieleniu kompaktowego Civica nie straciła zupełnie nic ze swojego zadziornego, buntowniczego charakteru. Jakie sprawia wrażenie z bliska?

2017 Honda Civic Type R

Pod maską wybitnie niepokornego, japońskiego zucha gnieździ się 320-konna turbodoładowana jednostka, co może wydawać się mało satysfakcjonującym wzrostem, jeśli spojrzy się na dane techniczne poprzedniej Hondy Civic Type-R (310 KM). Dziesięć KM to tyle, co poprawa na poziomie liftingu Seata Leona Cupra, ale to nie o moc tu tutaj chodzi. Honda chce zawalczyć znacznie poprawionymi właściwościami jezdnymi. Aż o 38% udało się poprawić sztywność japońskiej, ulicznej wyścigówki, a zawieszenie składa się teraz z kolumn MacPhersona z przodu i nowości, czyli niezależnego systemu wielowahaczowego z tyłu.

320 KM wędruje tak jak dotychczas na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, a w ryzach ma trzymać Civica mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Za sprawne wyhamowanie rozpędzonego pojazdu będą odpowiadać potężne hamulce Brembo. W najnowszym Civicu Type-R debiutuje też nowy system selekcji trybu jazdy dostosowujący m.in. czułość układu kierowniczego, siłę tłumienia adaptacyjnych amortyzatorów i reakcję przepustnicy do jednego z trzech trybów jazdy – Sport, +R i nowego ustawienia Comfort, które przemienia Civica Type-R w grzecznego baranka.

2017 Honda Civic Type R

Wizualnie otrzymujemy to, co znamy z auta koncepcyjnego zapowiadającego wersję produkcyjną tego samochodu. Nazwanie pakietu aerodynamicznego ekstremalnym i co najmniej wyraźnym jest jak najbardziej na miejscu, po Civicu Type-R bowiem od razu widać jego sportowe aspiracje. To akurat kontynuacja radykalnej stylistyki poprzednika. Właściciele hardcore’owego Civica muszą być gotowi na zaczepki na światłach. A kiedy już rozmiotą ulicznych śmiałków, pożegnają ich spalinami z trzech końcówek centralnie umieszczonego układu wydechowego. Agresywny stylizacja to bynajmniej nie tylko popis możliwości projektantów i „straszak” na konkurentów, ale także, a może głównie świetna stabilność pojazdu.

2017 Honda Civic Type R

Po raz pierwszy w historii Civic Type-R będzie eksportowany na wszystkie cztery strony świata, co oznacza, że produkowany w brytyjskiej fabryce w Swindon hatchback trafi także do Stanów Zjednoczonych. Na ceny modelu musimy, niestety, jeszcze trochę zaczekać.