nowości i premiery

Honda: CR-V trzeci

Trzecia generacja CR-V zadebiutuje w Paryżu. Hondowski kompaktowy SUV ma nowy silnik, niespotykane w klasie systemy bezpieczeństwa, napęd na cztery koła i dziwny design. Do sprzedaży auto wejdzie w przyszłym roku.

CR-V ma wiele wspólnego z Civikiem, czego jednak nie można stwierdzić po nadwoziu. Intrygującego wlotu powietrza nie ma ani hatchback, ani sedan. Podobnie jest z dyskusyjnym przetłoczeniem na tylnej klapie. Honda doszukuje się w linii szyb bocznych elementów z coupe. Bez przesady.

Całość sprawia dziwne wrażenie. Po Civiku rodem ze „Star Wars” można było się spodziewać czegoś odważniejszego. Tym bardziej, że nowa linia Hondy zyskała wielu zwolenników.

Technicznie jest bez zastrzeżeń. Kiedy komputer wyczuje poślizg kół przednich, przekazuje moc na tył. Można też zablokować napęd na wszystkie koła w bardziej wymagających warunkach (niegroźny off-road, zaśnieżone drogi). Jak już mowa o kołach, to Honda oferuje do CR-V nawet 19-calowe obręcze. Bardzo gangsterskie.

Pod maską dwa silniki. Jednostka benzynowa 2,0 (bazuje na znanym z Civika silniku 1,8) oferuje 150 KM. Motor skojarzono z 6-biegową manualną lub 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka wysokoprężna to stary znajomy – 2,2 i-CTDi 140 KM. Honda zaaplikowała SUV-owi kilka zmian w zakresie zawieszenia i układu kierowniczego. Poprawiono też aerodynamikę dla obniżenia spalania (w Dieslu o 12%).

CR-V ma to, czego nie ma konkurencja. Po pierwsze – system ACC, czyli inteligentny i wszystkowidzący tempomat, który potrafi utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu. System zadebiutował w Hondzie Accord. Zdążył też zadomowić się w Legendzie.

Po drugie – CMBS. To urządzenie z kolei przewiduje wypadek, po czym ostrzega kierowcę, hamuje auto i napina pasy. Wszystko to nie przyda się w testach zderzeniowych EuroNCAP, gdzie Honda planuje zdobyć 5 gwiazdek za ochronę pasażerów, 4 za ochronę dzieciaków i 3 za ochronę pieszych.

Komentarze w temacie pt. 2007 Honda CR-V na naszym forum.