Jaguar F-Type SVR - Mało Wam było?

Podoba Wam się Jaguar F-Type, ale wersja V6 nawet nie budzi Was z poobiedniej drzemki? V8 w wersji S powoduje tylko otwarcie jednego oka, a na widok F-Type R wzruszacie ramionami? I tak Wam nie wierzę, bo ten Jag to świetny wóz. Ale teraz może być jeszcze mocniejszy.

Nie twierdzę, że to znaczy, że będzie jeszcze lepszy. Ponoć już "R" jest "zbyt szalony". A SVR to dodatkowa moc. Przeprogramowany sterownik silnika powoduje, że pięciolitrowe V8 legitymuje się potężną mocą 575 KM i godnym diesla momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm. Wystarczy? A co powiedzie na dodatkowo odelżony samochód? F-Type SVR zyskał nowy układ wydechowy oraz elementy z włókna węglowego. Sam wydech został odchudzony o 16 kilogramów, a cały samochód, w zależności od wybranych opcji może być nawet o 50 kg lżejszy od modelu R z napędem na cztery koła (taką redukcję masy osiągniemy w przypadku zamówienia ceramicznych hamulców oraz karbonowego dachu w Coupe).

Jaguar F-Type SVR

Jak to przekłada się na osiągi? Wersja z zamkniętym dachem 100 km/h osiąga po zaledwie 3,7 sekundy (4,1 w przypadku modelu R AWD), a prędkość maksymalna wynosić ma 322 km/h (lub 314 w przypadku modelu bez dachu).

Nie samą mocą i masą człowiek żyje, dlatego wersja SVR to znacznie dalej idące zmiany. Przede wszystkim, dostępna będzie wyłącznie z napędem na cztery koła. I to nieco innym niż w słabszych wersjach, bo zmodyfikowano tylny, aktywny mechanizm różnicowy tak, aby zapewniał lepsze rozłożenie mocy, a co za tym idzie, poprawił możliwość pełnego wykorzystania parametrów samochodu. W tym celu zmodyfikowano również ośmiobiegowy automat oraz aerodynamikę. Przedni zderzak ma teraz większe wloty powietrza i nowy splitter, a z tyłu pojawił się nowy dyfuzor oraz nowe aktywne skrzydło na tylnej klapie, pomagające docisnąć "SVR-a" do ziemi.

Jaguar F-Type SVR

Zmiany we wnętrzu nie były potrzebne. Możemy więc korzystać ze wszystkich dobrodziejstw, na jakie pozwala brytyjski producent. Od wielokonturowych foteli, przez systemy inforozrywkowe wspomagane przez high-endowy sprzęt audio Meridian, a kończąc na obszytej zamszem kierownicy.

Choć premierę SVR będzie miał w Genewie, w salonach europejskich pojawi się wiosną. Na amerykańskich stronach Jaguara jest już konfigurator - podstawowe najmocniejsze Coupe zaczyna się od 125 950 $, a kabriolet od 129 795 $.