Frankfurt 2007

Kia pro_cee’d – ciąg dalszy nastapił

Kia kontynuuje swój trzymający w napięciu serial i przedstawia kolejne interesujące informacje na temat swojego najmłodszego dziecka o nazwie pro_cee’d, będące ostatnimi przed jego frankfurcką premierą.

Trzeba przyznać, że Kia chyba lubi i potrafi dawkować napięcie związane z prezentacją kolejnej odmiany nadwoziowej Cee’da. Jednak tym razem w informacjach prasowych jest mniej ogólników, a więcej szczegółów wyrażonych liczbami oraz zdjęciami, w tym również wnętrza. Jest też jedna interesująca zmiana. Do tej pory nową wersję Cee’da nazywano „Pro-cee’d”, teraz nazwa ta ewoluowała do postaci „pro_cee’d”. Mimo, że jest to tylko kosmetyka, to warto o niej wspomnieć.

O samej zapowiedzi premiery (wtedy jeszcze) Pro-cee’da pisaliśmy już w naszym serwisie dwa tygodnie temu. Już wtedy można było dojść do wniosku, że bez wątpienia auto to może się podobać, gdyż jest swego rodzaju optimum, pomiędzy czymś tradycyjnym a nowoczesnym i sportowym a eleganckim. Owszem widać, że styliści czerpali pełnymi garściami najlepsze cechy z przyszłych konkurentów pro_cee’da takich jak Toyota Corolla/Auris czy Opel Astra, ale stworzyli z tego wyjątkowo dobrą mieszankę, co z pewnością jednak nie jest wadą, a wręcz przeciwnie może okazać się dużym atutem tego auta w walce o klienta. Uroda jest jednak rzeczą gustu i każdy może ją odbierać na swój sposób, dlatego Kia przedstawiła trochę czysto liczbowych danych m.in. opisujących to co do tej pory można było zauważyć z widocznych zmian względem wersji 5-drzwiowej.

Wg producenta długość nadwozia pro_cee’da wynosząca 4250 mm oraz zachowany z Cee’da rozstaw osi równy 2650 mm ma zapewnić wiodącą w klasie ilość miejsca dla wszystkich pasażerów i ich bagażu. Samo oparcie tylnej kanapy pozostawiono z wersji 5-drzwiowej, natomiast siedzisko zostało na nowo zaprojektowane specjalnie do tego modelu. Aby zwiększyć jeszcze bardziej praktyczność pro_cee’da, zmieniono konstrukcję systemu składania (w stosunku 60/40) tylnej kanapy, tak aby nie było konieczne wyjmowanie tylnych zagłówków podczas zwiększania przestrzeni bagażowej. Pozostając we wnętrzu należy zwrócić również uwagę na to, że mimo zwężenia tylnych szyb i obniżenia linii dachu o 30 mm w stosunku do cee’da, ilość miejsca nad głowami pasażerów tylnej kanapy pozostała dość wystarczająca. W zajmowaniu przednich i tylnych miejsc pomóc mają drzwi otwierane pod kątem 70 stopni i dłuższe o 276 mm od tych znanych z przedniej części nadwozia wersji 5-drzwiowej.

Z zewnątrz oprócz innych bądź nowych przetłoczeń na nadwoziu oraz tylnego spoilera nad szybą, w oczy rzuca się odkryta końcówka układu wydechowego oraz przestylizowany przód na szczycie którego uwagę zwraca szerszy o 10 mm „nos” z płytszym grillem oraz nowo zaprojektowane lampy przednie. Poniżej znajduje się szerszy i niższy przedni zderzak z subtelnym spoilerem na samym jego dole oraz głębszy wlot powietrza, po bokach którego znajdują się umieszczone w eliptycznych zagłębieniach większe przednie światła przeciwmgielne. Podobnie jak rodzeństwo w postaci cee’da i cee’da Sporty Wagon, pro_cee’d będzie oferowany w 3 wersjach wyposażenia z możliwością doposażenia go w opcjonalne dodatki oraz polakierowania nadwozia na jeden z 12 oferowanych kolorów. Taka różnorodność wyboru ma zapewnić „personalizację” pro_cee’da dopasowaną do potrzeb oraz gustu klienta. Dla lubiących jeszcze bardziej wyróżnić się z tłumu i ceniących sobie sportowy dreszczyk emocji, Kia przewidziała również opcjonalny dodatek Sports Pack, który wg oczekiwań producenta będzie bardzo popularny wśród kupujących pro_cee’da. Na pakiet ten składać się mają m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze z oponami w rozmiarze 225/45, twardsze zawieszenie, specjalny wzór tapicerki imitujący ślad opony samochodwej ze srebrnymi obszyciami czy też zestaw aluminiowych pedałów.

Do napędu posłużyć mają wszystkie znane do tej pory z reszty rodzeństwa pro_cee’da silniki spełniające normy Euro4. Ma to być 5 silników o zakresie mocy od 109 do 140 KM, w tym trzy benzynowe 1.4 16V (109 KM), 1.6 16V (122 KM) i 2.0 16V (140 KM) oraz dwa wysokoprężne 1.6 16V CRDi (117 KM) i 2.0 16V CDRi (140 KM). Wszystkich pozostałych szczegółów dowiemy się z pewnością podczas światowej premiery pro_cee’da mającej odbyć 11 września podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Komentarze w temacie pt. Kia Pro-cee’d na naszym forum.