Lexus LS 500 F Sport - Limuzyna z wasabi

Na chwilę przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Lexus prezentuje światu limuzynę LS 500 z pakietem F Sport. Lepsze właściwości jezdne idą w parze z przyprawioną japońskim chrzanem stylistyką.

Pakiet F Sport otrzymają obie wersje silnikowe limuzyny, czyli zarówno spalinowy LS 500, jak i hybrydowy LS 500h. W tym momencie jest to najbardziej sportowa odmiana piątego wcielenia eleganckiego Japończyka. I choć nie jest to pełnoprawna wersja "F", to Lexus twierdzi, że dzięki pakietowi poprawiającemu właściwości jezdne, Lexus LS w wersji F Sport dostarcza więcej przyjemności z jazdy.

Lexus LS 500 F Sport

Standardowo odmianę F Sport najłatwiej rozpoznać z zewnątrz po jeszcze agresywniejszych konturach, niż w tradycyjnych w Lexusach. Piąta generacja limuzyny LS zaskakiwała dynamiczną sylwetką i budzącą respekt stylistyką już w momencie premiery klasycznej wersji, a zmiany, które wprowadza pakiet F Sport powodują, że nikt wolałby nie zachodzić za skórę samurajowi w garniturze. Uwydatniona osłona chłodnicy, poszerzone boczne wloty powietrza w przednim zderzaku, ekskluzywne 20-calowe obręcze kół i oczywiście obowiązkowe emblematy F Sport mówią same za siebie. Dla tej odmiany zarezerwowano też lakier Ultra White.

Po zajęciu miejsca za nową kierownicą obszytą perforowaną skórą poczujecie, że wasze ciała lepiej przylegają do siedzeń. To zasługa sportowych, ciasno otulających kierowcę i pasażera foteli wykonanych ze skóry i alcantary. W oczy z pewnością rzucą Wam się aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej, perforowana dźwignia automatycznej skrzyni biegów, podnóżek i pedały wykonane z aluminium, ale przede wszystkim ciekłokrystaliczne zegary ze zmienną grafiką i ruchomym pierścieniem centralnym jak w Lexusie LF-A. Pierścień ten umożliwia m.in. wybór sportowego trybu jazdy.

Lexus LS 500 F Sport

Najbardziej emocjonujące zmiany są jednak niewidoczne na pierwszy rzut oka. Lexus LS z pakietem F Sport posiada "System Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką" VDIM, pozwalający na dostosowanie do własnych preferencji ustawień niemal wszystkich mechanicznych części pojazdu - od hamulców po układ napędowy. Wszystko po to, by zapewnić, jak największą przyjemność z prowadzenia najnowszej limuzyny z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Lexus LS 500 F Sport

A skoro już o hamulcach była mowa, to dzięki zastosowaniu z tyłu 4-tłoczkowych i z przodu 6-tłoczkowych zacisków Lexus LS F Sport z pewnością nie będzie miał problemu z wyhamowaniem nawet z dużych prędkości. Samochód porusza się standardowo na kołach o rozmiarze 245/45 R20 z przodu i 275/40 R20 z tyłu. Tylnonapędową wersję można wyposażyć dodatkowo w pakiet składający się ze sportowego zawieszenia pneumatycznego i układów takich jak: Active Rear Steering, Variable Gear Ratio Steering oraz Active Stabilizer zapewniających lepsze prowadzenie pojazdu.

Lexus LS w wersji F Sport będzie oferowany zarówno jako LS 500 z 3,5-litrową benzynową jednostką V6 pod maską, jak i LS 500h wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Hybryda ma osiągać "setkę" w dokładnie 5,4 s. Premiera usportowionej (nie tylko optycznie) limuzyny nastąpi lada dzień na targach samochodowym w Nowym Jorku.