nowości i premiery

Mazda 3 Skyactiv-Hybrid i Skyactiv CNG debiutują w Tokio

Prezentując technologię Skyactiv Mazda postanowiła pójść na przekór trendom i nie hołdować założeniom downsizingu, czy też wprowadzać szerokiej gamy hybryd. Ale jednak oczekiwania klientów wymusiły trochę działania również w tę stronę. Stąd w Tokio debiutuje model 3 w wersji hybrydowej i CNG.

Dzisiaj nie ma chyba osoby, która by nie spotkała się z jakimś przejawem szeroko pojętej edukacji ekologicznej. Również w motoryzacji nadeszły takie czasy, gdzie jednym z najważniejszych parametrów, na które zwracana jest uwaga to emisja CO2. Mazda dotychczas broniła się przed wprowadzaniem do oferty wszelkiej maści hybryd wychodząc z założenia, że jej technologia Skyactiv potrafi spokojnie sprostać surowym ekologicznym przepisom.

Ale i Mazda w końcu została zmuszona do prezentacji takiego modelu. Na Salonie Samochodowym w Tokio debiutuje model 3 w odmianie Skyactiv-Hybrid. Z zewnątrz auto nie wyróżnia się niczym, co by wskazywało na jego ekologiczny napęd. Pod maską za to mała rewolucja. Mazda musiała od nowa zaprojektować cały system, który współpracowałby z ich technologią.

Podstawą napędu jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy o mocy 99 KM i 142 Nm momentu obrotowego. Motor wspomagany jest przez jednostkę elektryczną o mocy 82 KM i 207 Nm momentu obrotowego. W sumie do dyspozycji kierowcy jest moc 136 KM. Energia gromadzona jest w niklowo-metalowych bateriach. Jak na razie więcej informacji nie ujawniono. Wiadomo, że auto w przyszłym roku ma trafić do sprzedaży, na razie tylko w Japonii.

Druga ekologiczna nowość, również oparta na modelu 3 to wersja napędzana gazem ziemnym. Także tutaj główną rolę pełni jednostka 2.0, z tym, że jak na razie nie wiadomo o jakiej mocy. Samochód wyposażany jest w zbiornik gazu o pojemności 75 l, który umieszczany jest za tylnymi siedzeniami. Jak łatwo się domyśleć maleje dzięki temu znacznie pojemność bagażnika. Jak na razie 3 Skyactiv-CNG to tylko koncept. Japończycy nie wiele mówią o tym projekcie, a jego produkcja seryjna uzależniona jest od zapotrzebowania.