Mercedes C450 AMG 4Matic - Gra wstępna

Chcielibyście mieć pełnoprawne AMG, ale jeszcze nie czujecie się na siłach, aby zasiąść za sterami blisko 500-konnej maszyny? Podczas trwających w Detroit targów motoryzacyjnych Mercedes zaprezentował sportową odmianę klasy C, łączącą codzienną użyteczność ze sportowym charakterem najmocniejszej odmiany.

Zaprezentowany model czerpie to, co najlepsze ze swojego mocniejszego brata, łącząc to z codzienną użytecznością. Najważniejsze elementy, takie jak zawieszenie, układ kierowniczy oraz system dystrybucji mocy zostały niemal w całości przeniesione z wersji C63 AMG. Nadwozie również nie ma się czego wstydzić - agresywne linie oraz powiększone wloty powietrza wyraźnie sygnalizują, że nie mamy do czynienia z przeciętnym autem. W nadkolach ukryto zaś 18-calowe felgi, które opcjonalnie można zastąpić o cal większymi.

Sportowe akcenty zagościły również we wnętrzu - sportowe fotele, czerwone pasy bezpieczeństwa i spłaszczona, gruba trójramienna kierownica nie pozwalają nam nawet na chwilę zapomnieć, że nie jedziemy przeciętnym pojazdem.

Największe różnice znajdziemy pod maską - czterolitrowe V8 ustąpiło miejsca podwójnie doładowanej jednostce 3.0 V6, produkującej 367 koni mechanicznych i 520 Nm momentu obrotowego. Sprint od zera do setki wynosi 4,9 sekundy (w przypadku wersji kombi czas ten jest o 0,1 sek. gorszy). Moc trafia na cztery koła (napęd 4Matic) za pośrednictwem skrzyni 7G-Tronic Plus, posiadającej cztery tryby pracy. Dzięki modyfikacjom oprogramowania przekładnia, pracując w trybie manualnym, nie zmieni automatycznie biegu nawet po osiągnięciu odcinki.

Mercedes C450 AMG 4Matic trafi na rynek w połowie 2015 roku i dostępny będzie zarówno jako sedan jak i kombi.