nowości i premiery

2018 Mercedes Klasy E Cabriolet

Mercedes Klasy E Cabriolet – Otwarty na świat

Mamy go! Elegancki, niemiecki jegomość w postaci Mercedesa Klasy E Cabriolet zgubił „kaszkiet” i zmierza bez niego prosto na targi genewskie. Znamy jego wymiary i kilka jednostek napędowych.

Mercedes Klasy E Cabriolet to ostatni element układanki tworzącej paletę nadwoziową najnowszej Klasy E. Model ten stracił dach, ale zachował przy tym proporcje eleganckiego coupe. Klasa E Cabriolet doskonale wpisze się w lukę pomiędzy mniejszą Klasą C a większą Klasą S. Podobnie jak te modele wyposażono ją w gustowny, materiałowy dach, który pozwoli zadać szyku na niejednym bulwarze – bez znaczenia, czy będzie on opuszczony, czy postawiony.

2018 Mercedes Klasy E Cabriolet

A skoro już mowa o dachu, to można go zamówić w czterech kolorach – czarnym, granatowym, czerwonym lub brązowym. Na zrzucenie okrycia wierzchniego Klasa E Cabriolet potrzebuje dokładnie 20 sekund, należy więc do grona szybkich zawodniczek… W dodatku potrafi zrobić to w ruchu przy prędkościach dochodzących do 50 km/h. Zmyślnie skonstruowany dach nie zajmuje po złożeniu dużo miejsca w przestrzeni bagażowej – jej pojemność maleje wówczas z 385 litrów do i tak zadowalających 310 litrów. Dodajmy, że inżynierowie zadbali o odpowiednie wyciszenie materiałowego dachu, dzięki czemu cisza otula podróżnych nawet przy wysokich prędkościach.

2018 Mercedes Klasy E Cabriolet

W porównaniu z poprzedniczką Klasa E Cabriolet urosła wzdłuż (o 123 mm) i wszerz (o 74 mm). Zwiększył się także rozstaw osi (o 113 mm), co zaowocowało wygospodarowaniem dodatkowego miejsca na nogi pasażerów tylnej części kabiny (+ 102 mm). Klasę E dalej będzie można wyposażyć opcjonalnie w systemy AIRCAP i AIRSCARF. Pierwszy z nich zmniejsza zawirowania powietrza w tylnej części kabiny poprzez wysunięcie specjalnego panelu nad przednią szybą, który kieruje wyżej strumień opływającego samochodu powietrza. Drugi zaś „otula” głowę i szyję ciepłym powietrzem wylatującym z umieszczonych w zagłówkach, regulowanych otworów. Oprócz tego wnętrze jest niemal identyczne z tym z odmiany coupe – wliczając w to cztery indywidualne fotele, 12,3-calowy ekran sytemu infotainment i touchpad, który rozpoznaje pismo ręczne. Na życzenie klienta także zestaw wskaźników za kierownicą może być umieszczony na 12,3-calowym ekranie.

2018 Mercedes Klasy E Cabriolet

Po raz pierwszy w historii Klasę E Cabriolet będzie można zamówić z napędem na wszystkie koła nazwanym 4Matic. Przy okazji opublikowania obszernej galerii modelu Mercedes wspomniał o 3-litrowym podwójnie doładowanym silniku, który będzie sprzężony standardowo z automatem 9G-Tronic. W modelu E400 Coupe generuje on 333 KM. Producent nie wspomniał na razie o innych jednostkach napędowych, ale pod maską Klasy E Cabriolet powinny znaleźć się motory znane nam z coupe. W przyszłości możemy też spodziewać się wersji E50 AMG.

Pełną paletę silnikową poznamy podczas 87. Motor Show w Genewie, na którym będzie reprezentacja naszej redakcji. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze Klasy E będą należały do edycji limitowanej „25th Anniversary”, celebrującej 25-lecie obecności kabrioletów Mercedesa w tym segmencie. Bogato wyposażone samochody powinny trafić do klientów już w drugiej połowie tego roku.