MINI Clubman - sześciodrzwiowe możliwości

Rodzina nowego MINI powiększa się o kolejne wariacje nadwoziowe. Do hatchbacka dołączyła właśnie odświeżona wersja jednego z najbardziej kontrowersyjnych wariantów brytyjskiego auta, czyli pojemny Clubman, które z tyłu wyróżnia... dodatkowa para drzwi.

Powiedzieć więc o nowym MINI, że posiada sześcioro drzwi to wcale nie określenie na wyrost. Clubman od zwykłego hatchbacka różni się tylko tylną częścią nadwozia. Względem pięciodrzwiowego kompakta jest ono dłuższe o 27 cm, przy czym sam rozstaw osi zwiększył się o 10 cm. Jest też o 9 cm szerszy od mniejszego brata, co powinno go uczynić znacznie bardziej wszechstronnym w środku -  Clubman ma być najbardziej pakownym wariantem MINI.

Newralgicznym punktem poprzedniej generacji modelu były charakterystyczne tylne drzwi, które w retro stylistyce lansowanej przez markę raczej niewielu przypadły do gustu. W nowej wersji wszystko wygląda bardziej spójnie, tył nie jest już tak przyciężki, a same wrota są lepiej wkomponowane w design całego auta. W dobrym odbiorze pomagają też poziome lampy zamiast pionowych.

2015 MINI Clubman

Lepiej też ma być pod względem funkcjonalności - teraz Clubman dysponuje dwoma parami pełnowymiarowych drzwi po bokach, co na pewno ułatwi dostęp na tylną kanapę. Kombi oferuje od 360 do maksymalnie 1250 litrów przestrzeni bagażowej. Poza tym wewnątrz większy model nie powinien różni się od tego co oferuje zwykłe MINI w najnowszym wydaniu. Mamy więc pełen zestaw odświeżonych zegarów, przełączników i rozszerzoną listę wyposażenia.

Nowy Clubman na rynku pojawi się w trzech wariantach silnikowych: Cooper zasilany będzie trzycylindrowym benzynowym motorem z turbo generującym 136 KM, Cooper D to czterocylindrowa opcja wysokoprężna z mocą 150 KM, a na szczycie gamy znajdzie się wersja Cooper S - tu pod maską znajdziemy 192-konne benzynowe R4. Skorelowane będą one z 6-biegowym manualem lub nową skrzynią automatyczną Steptronic. W najmocniejszej konfiguracji MINI ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy, a najbardziej oszczędny wariant oferować średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100 km.