nowości i premiery

Na szczycie gamy – Ford Focus Coupe-Cabriolet

Focus Coupe-Cabriolet dołącza do grona kompaktów, które zmuszone modą i zachciankami klientów wożą swoje dachy w bagażniku. Pierwszy Europejski Ford z elektrycznie rozkładanym dachem to fajny mix włoskiego stylu i niemieckiej precyzji.

Samochód zaprojektowano we współpracy z włoską firmą designerską Pininfarina, która od połowy tego roku zacznie produkować najbardziej wyrafinowaną wersję Focusa. Coupe-Cabriolet i ST stoją na szczycie kompaktowej gamy Forda. Pierwszy zachwyca elegancją, stylem i wytwornością, drugi chwyta za serca pomarańczowym kolorem i mocnym silnikiem.

Focus CC wygląda dobrze na tle konkurencji. Renault Megane CC ma kwadratowy odwłok o dwa numery za duży, a Peugeot 307 CC jest nieco pokraczny. Lepiej jest z nowszymi modelami – VW Eos sprawia wrażenie produktu luksusowego, Astra TwinTop jest zgrabna i powabna, a Volvo C70 to klasa sama w sobie. Ten ostatni to tak naprawdę Focus CC w szwedzkim papierku. C70 powstało na bazie S40, które z kolei bierze pełną garścią z techniki Focusa. Wszystko dlatego, że Volvo należy do Forda.

Focus CC to seryjne wcielenie koncepcyjnego Vignale, który zadebiutował dwa lata temu na salonie paryskim. I powalił zwiedzających na kolana. Od zwykłych Focusów wersja CC wyróżnia się wydatnym bagażnikiem, dwuczęściowym mobilnym dachem, chromowanymi dodatkami i znaczkiem Pininfariny – wszystko sprawia wrażenie, że obcujemy z czymś naprawdę wyjątkowym. Tylko kolor „Luna” jest taki jakiś dyskusyjny – nieco meksykański, ciut kubański, za nadto wenezuelski.

Ford zapewnia, że Focus CC to auto stricte 4-osobowe. Do sprzedaży wejdzie w połowie tego roku. Dostępne silniki – benzynowe 1,6 100 KM i 2,0 145 KM lub wysokoprężny 2,0 TDCi 136 KM.

Komentarze i zdjęcia w temacie pt. Ford Focus CC na naszym forum.