Genewa 2009

Nowy Volkswagen Polo – Atak z zaskoczenia

Nic nie zapowiadało wielkiej premiery na stoisku Volkswagena w Genewie. Prototypy skrzętnie ukrywano, a sprawców przecieków usuwano. Dosłownie kilka dni temu pojawił się wątpliwy obrazek przedstawiający plakat z nowym modelem. Dziś już wiemy – w Szwajcarii debiutuje najnowsze Polo.

Aktualizacja 30 września 2009 r.
Szczegółowy test nowego VW Polo 1.4 Highline.

Każdy z nas lubi niespodzianki. Zwłaszcza te miłe, a do tych na pewno należy niespodziewana prezentacja kolejnej generacji Volkswagena Polo. Jeśli ktoś myśli, że to zmniejszony Golf, jest w błędzie. Zdecydowane przetłoczenia, agresywne linie reflektorów, ciekawie stylizowane, duże tylne lampy to tylko niektóre atuty dynamicznej sylwetki najnowszego modelu z Wolfsburga.

Duży nacisk położono na zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa pasażerom nowego Polo. W standardzie auto otrzyma system stabilizacji ESP oraz komplet poduszek powietrznych, w tym boczne chroniące tułów oraz głowę. Mimo tego, że auto stało się lżejsze o 7,5 proc. w stosunku do poprzednika, udało się znacznie bardziej usztywnić konstrukcję. W okolicach nóg kierowcy i pasażera sztywność wzrosła aż o 50 proc., a przy zderzeniu bocznym o 20 proc. Auto bez większych problemów powinno uzyskać 5 gwiazdek w nowym, zaostrzonym teście zderzeniowym EuroNCAP.

Nowy Volkswagen Polo ma przodować w swojej klasie także pod względem wyposażenia. Wśród opcji znajdziemy m.in. takie pozycje, jak lampy doświetlające zakręty, podwójne poduszki kurtynowe, system nawigacji, panoramiczny dach oraz reflektory biksenonowe. Wśród skrzyń biegów nie zabraknie oczywiście dwusprzęgłowego DSG o siedmiu przełożeniach.

Początkowo do napędu auta posłuży siedem silników, w tym cztery benzynowe i trzy wysokoprężne, o mocach od 60 KM (44 kW) do 105 KM (77 kW). Spośród tych jednostek warto wyróżnić dwie zupełne nowości. Pierwsza to benzynowy 1.2 TSI o mocy 105 KM zastępujący wysłużony silnik 1.6. Ma spalać średnio tylko 5,5 l/100 km i emitować do atmosfery 129 g CO2/km. Drugi motor to wysokoprężny 1.6 TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail legitymujący się mocą 90 KM. W połączeniu z pakietem „BlueMotion” będzie zużywał średnio 3,8 l/100 km. Emisja CO2 ma wynieść 96 g/km, co sprawi, że nowe Polo BlueMotion stanie się najbardziej ekologicznym, 5-miejscowym samochodem z silnikiem diesla.

Nowy Volkswagen Polo debiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Jego produkcja rozpocznie się już pod koniec miesiąca. W ostatnim tygodniu czerwca ruszy sprzedaż w Niemczech, a już na początku lipca w całej Europie.

Komentarze w temacie Volkswagen Polo na naszym forum.