nowości i premiery

Pierwszy owoc współpracy – Seat Altea

Pierwszym owocem firm należących do Audi Brand Group (Audi, Seat i Lamborghini) jest Seat Altea. Ten kompaktowy van to także zwiastun nowej linii stylistycznej przyszłych modeli hiszpańskiej marki.

Kiedy pół roku temu Seat zaprezentował concept car Altea Prototipo, managerowie koncernu wyraźnie stwierdzili, ze wersja produkcyjna tylko w niewielkim stopniu będzie się różniła od pokazanego prototypu. Designerzy (na czele z Walterem de’Silva, stylistą Alfy Romeo 156) doskonale wywiązali się ze swojego zadania. Opływowa, zaprojektowana z polotem sylwetka wyróżnia Alteę na tle bezpośrednich konkurentów. Seat obiecuje, że oryginalne światła, nowy kształt chłodnicy oraz inne sportowe akcenty znajdą się w przyszłych modelach firmy.

Interesującym elementem Altei są wycieraczki przedniej szyby. Jeżeli nie są używane, sprytnie schowane są w przednich słupkach. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia aerodynamikę samochodu, ale również urozmaica całą sylwetkę.

Hiszpańska marka określa swój najnowszy model mianem MSV (Multi Sports Vehicle), co można przetłumaczyć jako wielozadaniowy samochód sportowy. Niemożliwe połączenie? Duże wymiary (4280/1770/1756 mm), ponad 30 schowków we wnętrzu oraz duży bagażnik (409/1320 litrów) odpowiadają za „wielozadaniowość” Altei. Dynamiczne nadwozie, mocne (ale przy tym oszczędne) silniki oraz sportowa stylizacja nadwozia tworzą sportowy image modelu.

Każdy nabywca będzie mógł dopasować samochód do swoich indywidualnych potrzeb. Służy temu szeroka oferta jednostek napędowych oraz skrzyń biegów. Producent zaoferuje początkowo dwie jednostki benzynowe: 1.6 o mocy 102 KM oraz 2.0 FSI o mocy 150 KM. Jednostka FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) dostępna jest z manualną 6-biegową przekładnią, a w opcji z automatyczną typu Tiptronic.

Paletę diesli otwiera dobrze znana jednostka 1.9 TDI o mocy 105 KM (śr. spalanie 5,4 l na 100 km) współpracująca z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejszy diesel – 2.0 TDI osiąga moc 140 KM i spala niecałe 6 litrów na 100 km. Standardowo oferowany z 6-biegową skrzynią manualną, może być także wyposażony w rewolucyjną, 6-biegową skrzynię DSG z podwójnym sprzęgłem.

W przyszłości ofertę silnikową uzupełnią także bardzo mocne jednostki – do 250 KM.

Jeżeli dodamy do tego cztery poziomy wyposażenia (Reference, Sport, Stylance, Sport-up) oraz 13 kolorów nadwozia, możemy być pewni, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Nad bezpieczeństwem podróżnych w każdej wersji czuwa 6 airbagów, ABS z TCS oraz 3-punktowe pasy z napinaczami na wszystkich fotelach.

Ceny Seata Altea nie są póki co znane, wiadomo jednak, że sprzedaż w Polsce ruszy prawdopodobnie we wrześniu br.