nowości i premiery

Po raz trzeci – VW CrossTouran

Jest już CrossPolo i CrossGolf. Teraz czas na CrossTourana. Crossowe Volkswageny wyróżniają się terenowymi gadżetami, bogatym wyposażeniem, podniesionym nadwoziem i odważną kolorystyką. Ale CrossTouran ma jeszcze coś bardzo ekstra.

Silnik 1,4 TSI ma może mikrą pojemność, ale wspomagany przez kompresor i turbosprężarkę dysponuje wcale nie mikrymi 170 końmi. Fajny wynalazek.

Automatyczna skrzynia DSG ma dwa sprzęgła. Przez to jest szybka, mądrzejsza od kierowcy, wręcz diabelsko inteligentna.

Silnik TSI nigdy nie wszedł w bliskie kontakty ze skrzynią DSG. Ale właśnie w CrossTouranie oba elementy się spotkają po raz pierwszy. Świetnie!

CrossTouran ma wyższy o 12 mm prześwit od cywilizowanych braci. Do tego 17-calowe obręcze, przydymione światła, mnóstwo plastikowych nakładek, lampy przeciwmgielne i szeroka paleta nowych lakierów – no prawie terenówka. Samochody z serii Cross nie wyjeżdżają poza asfalt, więc mają napęd tylko na jedną oś. W tej materii Touran nie odbiega od crossowych Polo i Golfa.

Wewnątrz trójramienna kierownica, trochę błyszczących elementów wykończeniowych i przenikliwie pomarańczowa tapicerka. Wyposażenie standardowe obejmuje automatyczną klimatyzację Climatic, elektrykę wszystkich szyb i trochę dodatkowych schowków. Najpotężniejszy schowek z tyłu połyka od 695 do 1898 litrów lub opcjonalnie dwie dodatkowe osoby. Pod maską 6 silników. Benzynowe oferują 102, 140 lub 170 KM. Wysokoprężne 105, 140 lub 170 KM.

Komentarze w temacie pt. Volkswagen CrossTouran na naszym forum.