nowości i premiery

Porsche 911 Carrera 4 i 4S z nowym napędem 4×4

Na początku czerwca zaprezentowalismy Wam Porsche 911 po faceliftingu. Zmiany delikatne, idące we właściwym kierunku, dotyczyły głównie elementów mechanicznych. Dziś do gamy dołączają Carrera 4 i 4S z elektronicznie sterowanym napędem na cztery koła.

Napędzane na cztery koła Porsche 911 Carrera było dotychczas wyposażane w system z lepkościowym sprzęgłem wielotarczowym. W najnowszym modelu zastosowano rozwiązanie znane z 911 Turbo – teraz napęd jest sterowany elektronicznie poprzez Porsche Traction Management (PTM). Dodatkowo nowe Carrery 4 i 4S wyposażono w mechaniczną blokadę poprzeczną tylnej osi. Kolejną nowością jest opcjonalna 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) z elektrohydraulicznym sterowaniem. Seryjnie każda Carrera wyposażana jest w przekładnię manualną, 6-biegową.

Także dostępne silniki przeszły odpowiednie modyfikacje. 911 Carrera 4 dysponuje teraz nowym bokserem z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,6-litra i mocy zwiększonej do 345 KM (poprzednio 325 KM). Wzrosła także moc dostępnego w modelu 4S 3,8-litrowego motoru – z 355 do 385 KM (283 kW), równocześnie Porsche obiecuje spalanie na poziomie 10,7 l/100 km (dane dotyczą 911 Carrera 4S Cabriolet ze skrzynią PDK). Firma ze Stuttgartu jeszcze nie podała osiągów nowego modelu, jest jednak niemalże pewne, że najszybsza Carrera 4S A.D. 2008 osiągnie 300 km/h.

Zewnętrznie nowe Carrery z napędem na obie osie rozpoznamy przede wszystkim po poszerzonej o 44 mm tylnej częsci nadwozia. Poza tym odmiana poliftingowa otrzymała nowe zderzaki, a w oświetleniu zastosowano diody LED. Wszystko subtelnie, delikatnie, niemal niezauważalnie.

Jak podaje Porsche średnio nowe Carrery z napędem na cztery koła mają do 8,5 procent więcej mocy, zużywają do 12,9 procent mniej paliwa i emitują 15,4 procent mniej dwutlenku węgla. Nas jednak ciekawi najbardziej procentowy stosunek zmian dotyczących przyspieszenia i prędkości maksymalnej.

Komentarze w temacie pt. 2008 Porsche 911 na naszym forum.

Podobne artykuły