nowości i premiery

Rolls-Royce Phantom VIII

Rolls-Royce Phantom VIII – Powrót Króla

Najbardziej luksusowy samochód na świecie wraca w nowej odsłonie. Ósma generacja flagowego Rolls Royce’a ma być znów „naj” – najcichsza, najbardziej komfortowa, najnowocześniejsza. Patrząc na zastosowane technologie, jesteśmy w stanie w to uwierzyć.

Niemal oczywiste było, że Phantom nie zmieni nagle swojego wizerunku. Rolls-Royce wyraźnie odświeżył i unowocześnił jego aparycję, wszczepiając w charakterystyczną bryłę najnowsze technologie. Front wyróżnia się charakterystycznymi światłami z ledowymi obramowaniami i laserowymi „projektorami”. Z tyłu zaś, również ledowe światła, zyskały nieco inny kształt, doskonale komponujący się w przetłoczeniami na błotnikach.

Rolls Royve Phantom VIII

Kokpit na pierwszy rzut oka może wydawać się niemal identyczny jak w poprzedniku. Nic bardziej mylnego – każdy element został starannie dopracowany, zaś całość naszpikowano nowoczesnymi technologiami. Podrasowano system inforozrywki, a klasycznie wyglądające zegary nie są już analogowe, a cyfrowe (wyświetlane na dużym ekranie o wysokiej rozdzielczości). Phantom zyskał aż 130 kilogramów materiałów wygłuszających – znajdziemy je nawet w… oponach, gdzie specjalna pianka ma dodatkowo izolować niepożądane dźwięki.

Rolls Royve Phantom VIII

Rolls-Royce zawsze twierdził, że moc ich aut jest „wystarczająca”. Nie inaczej wyglądają dane techniczne Phantoma. Nowa jednostka V12 o pojemności 6,75-litra generuje teraz 563 konie mechaniczne i aż 900 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do poprzednika zastosowano tutaj podwójne doładowanie, dzięki czemu już od niecałych 2 000 obrotów na minutę mamy do dyspozycji pełen moment obrotowy. Praca skrzyni biegów została zoptymalizowana dzięki współpracy z mapami Google – rozwiązanie to pojawiło się już jakiś czas temu w Ghoście. Na bazie danych przekazywanych z nawigacji skrzynia odpowiednio dobiera przełożenie – redukując przed ostrym zakrętem lub bardziej stromym podjazdem.

Rolls Royve Phantom VIII

O materiałach czy jakości nawet nie wspominamy – Rolls-Royce ma swoje słabsze strony, ale to jedna z najlepszych marek na świecie, której samochody szczycą się doskonałym wykończeniem. Oczywiście możliwości indywidualizacji modelu są niemal nieskończone – wszystko zależy od grubości portfela nabywcy oraz jego pomysłowości.

Rolls Royve Phantom VIII

Na koniec ciekawostka – Rolls-Royce nazywa swoją płytę podłogową „Architekturą luksusu”. Jest to platforma, na której to powstawać będą kolejne modele tej marki. Już niebawem poznamy pierwszego SUV-a w historii Rolls-Royce’a, czyli model Cullinan. W przyszłości konstrukcja ta znajdzie się także w Wraithie czy Ghoście.



  • Ani to zachwycające ani nowatorskie. Nowy szlif na przysadzistym diamencie, ot i wszystko. Gdyby było mnie na niego stać, kupiłbym coś za połowę jego ceny, a drugą przekazał na studnie w Sudanie.