nowości i premiery

Volkswagen Passat Alltrack – Przebudzenie

VW doznał przebudzenia. Do segmentu podniesionych kombi z napędem na cztery koła, którego przedstawicielami w koncernie są Audi A4 Allroad i Skoda Octavia Scout, dołącza wreszcie model z logo VW. Mowa o Passacie Alltrack, który ma pełną szansę, aby stać się bestsellerem w tym segmencie.

Rynek samochodów kombi o właściwościach terenowych i napędach na cztery koła to dość niszowy segment, który jednak zaczyna dość mocno ewoluować. W sumie nie ma się co dziwić – przy podobnych właściwościach terenowych, co SUV-y (podwyższony prześwit, napęd na cztery koła), dodatkowo oferują znacznie lepsze właściwości jezdne po zwykłych drogach i przestronniejsze wnętrza z dużymi bagażnikami.

Póki co, przedstawicieli jest tu niewiele – najtańsza i najbardziej popularna Skoda Octavia Scout, później mamy Subaru Outback, Saaba 9-3X, Volvo XC70 i Audi A4 Allroad. Już wkrótce dołączy do nich Peugeot 508 RXH i to właśnie on będzie najbardziej zbliżonym konkurentem do Volkswagena Passata Alltrack.

Czym wyróżnia się nowy Passat? Z zewnątrz tym, czym pozostali przedstawiciele segmentu – nadwoziem kombi, podniesionym zawieszeniem, plastikowymi nakładkami na nadkola i zderzakami z osłonami podwozia. Pod maską swoje miejsce znalazły turbodoładowane silniki – benzynowe 1.8 TSI 160 KM i 2.0 TSI 210 KM oraz wysokoprężne 2.0 TDI 140 i 170 KM. Ich najmocniejsze odmiany seryjnie będą wyposażane w napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz dwusprzęgłową skrzynię DSG. W słabszym dieslu napęd 4×4 będzie opcją. Volkswagen tego na razie nie potwierdził, ale odmiana 1.8 TSI być może będzie występowała tylko w wersji z napędem na przednią oś. Producent, oprócz dobrych osiągów i zadowalającej trakcji, obiecuje niskie zużycie paliwa – w wersji 2.0 TDI 140 KM ma wynieść średnio 5,7 l/00 km (emisja CO2: 150 g/km), a w 2.0 TDI 170 KM – 5,8 l/100 km (emisja CO2: 152 g/km).

Volkswagen Passat Alltrack zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Tokio (3-11 grudnia), a jego sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku. Najbardziej czekamy jednak na ceny tego terenowego kombi – podstawowa Octavia Scout kosztuje ok. 100 tys. zł, reszta konkurentów to ceny rzędu 150-160 tys. zł za podstawowe wersje z napędem na cztery koła. Gdzie wstrzeli się Passat Alltrack?