nowości i premiery

VW CrossPolo – off-roadowy lans

W życiu Volkswagena Polo ostatnio bardzo dużo się dzieje. Najpierw facelifting na 30-lecie istnienia, potem debiut gorącokrwistej wersji GTI, a teraz premiera wersji tylko wizualnie terenowej. Oto CrossPolo.

Polo już wcześnie z przydomkiem Fun udawało, że jest terenówką i że żadnej drogi się nie boi. Teraz jeszcze bardziej chce nam coś udowodnić. Bo niby w jakim celu to podwyższone zawieszenie, 17-calowe koła, off-roadowo wyglądające zderzaki i kilka innych przykładów terenowej biżuterii? Wszystko dla odpowiedniego wrażenia, szpanu lub, jak to się mówi w pewnych kręgach, lansu. CrossPolo tylko udaje terenówkę.

Nie ma ani napędu na cztery koła, ani reduktora ani innych wymyślnych gadżetów, które pozwoliłyby na jazdę poza utartym szlakiem. Wygląd terenówki jest tu po to, aby wyróżnić się w tłumie. Wyżej zawieszona karoseria pomaga obserwować sytuację na drodze oraz przydaje się w trakcie wsiadania/wysiadania.

We wnętrzu auta producent oferuje kolorowe fotele, trochę skóry, bogate wyposażenia standardowe (m.in. klimatyzacja, „elektryka” szyb i lusterek, radio CD/MP3) i jeden z pięciu silników do wyboru. W ofercie znajdziemy trzy beznynowe o mocy 64, 75 lub 100 KM oraz dwa wysokoprężne o mocy 70 lub 100 KM. Najtańsza wersja z silnikiem 1,2 litra/64 KM to wydatek 15150 euro. Dużo jak na auto, które udaje coś, czym nie jest. Ale poprzednik – Polo Fun – z tym samym silnikiem kosztował 16225 euro.

Komentarze w temacie pt. Volkswagen CrossPolo na naszym forum.