prezentacje

Alfa Romeo Giulietta – Włoska piękność

Nie od dziś wiadomo, że Włosi to mistrzowie wzornictwa i designu. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości, niech przyjrzy się najnowszej Alfie Romeo Giulietta. Zaprezentowana w marcu, w Genewie, w setną rocznicę powstania marki, swoją nazwą nawiązuje do legendy modeli włoskiej firmy.

Alfa Romeo Giulietta jest piękna. Jej dynamiczne, pełne pasji i elegancji linie uwodzą i nie pozostawiają nikogo obojętnym wobec tego auta. Tak naprawdę nad urodą tego pojazdu można by debatować godzinami, a Giulietta spokojnie mogłaby być ozdobą niejednej galerii. Auto mierzy 4,35 m długości, 1,46 m wysokości i 1,80 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 2,63 m. Bagażnik ma pojemność 350 l.

Mała Alfa zostało zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Deska rozdzielcza, podobnie jak nadwozie, prezentuje swój własny, niepowtarzalny styl. Szczególnie górna jej część, z wkomponowanym weń radiem i ciekawie zaprojektowanymi przyciskami, umieszczonymi poniżej, może się podobać. Auto dostępne jest w dwóch wersjach (Progression i Distinctive) oraz z dwoma pakietami (Sport i Premium).

W wersji Progression znajdziemy system Alfa DNA (z Q2 EDS i DST), VDC (wraz z systemem kontroli trakcji ASR i hill-holderem), 6 poduszek powietrznych. Standardowe wyposażenie obejmuje też ręcznie sterowaną klimatyzację, 16-calowe koła, elektrycznie otwierane szyby, komputer pokładowy, system stereo, radio dual-tuner, 6 głośników i odtwarzacz MP3 CD.

Wersja Distinctive oferuje dodatkowo: 16-calowe koła ze stopu lekkich metali, automatyczną klimatyzację dwustrefową, skórzaną kierownicę z przyciskami sterującymi radiem, przedni podłokietnik z wbudowanym schowkiem, tempomat, światła przeciwmgielne, panel kontrolny z możliwością własnej konfiguracji.

Klienci mogą dodatkowo spersonalizować swoją Giuliettę jedną z dwóch opcji pakietowych (Sport i Premium). Pierwsza ma za zadanie podkreślić sportowy charakter pojazdu za pomocą elementów takich jak: 17- lub 18-calowe koła z lekkich stopów, osłony progów, sportowe nakładki na pedały, sportowe skórzane siedzenia wyłożone tkaniną z mikrowłókna, matowe, wypolerowane, aluminiowe wkładki w desce rozdzielczej oraz ciemne wnętrze (czarna podsufitka i boczna tapicerka).

Wersja Premium zawiera reflektory przednie biksenon z funkcją AFS, system Blue&Me z Bluetooth, port USB, przyciski sterujące radiem/telefonem na kierownicy, czujniki parkowania, czujniki deszczu i zmroku, elektrycznie składane lusterka boczne oraz fotochromatyczne lusterko wsteczne.

W momencie premiery będą dostępne 4 silniki, wszystkie dostosowane do standardu Euro 5 i wyposażone w system Start&Stop. W ofercie znajdą się jednostki: 1.4 TB (120 KM), 1.4 TB Multiair (170 KM), 1.6 JTDM (105 KM) oraz 2.0 JTDM (170 KM). Niedługo w ofercie ma się pojawić także sportowa odmiana Quadrifoglio Verde wyposażona w motor 1750 TBi o mocy 235 KM. Wszystkie silniki są wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną. Jednostki Multiair i 2.0 JTDM będą oferowane także z nową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.