producenci i rynek

Fiat 500L debiutuje w Polsce w cenie od 49 990 zł

Na polskim rynku debiutuje Fiat 500L, najnowsza włoska propozycja dla rodzin, dla których styl jest na pierwszym miejscu. Podstawową odmianę Fresh z silnikiem 1.4/95 KM wyceniono na 49 990 zł, zaś najbogatszą zaś Lounge z 85-konnym 1.3 Multijetem na 76 990 zł.

Patrząc na Fiata 500L – niewielkiego przedstawiciela klasy MPV z pogranicza segmentów B i C – nie sposób mu odmówić uroku osobistego. Wykorzystanie popularnego Fiata 500 do stworzenia 5-osobowego samochodu rodzinnego wydaje się pomysłem trafionym w dziesiątkę. 500L to auto nie tylko praktyczne, ale przede wszystkim modne i wyjątkowo funkcjonalne. Przy długości 415 cm, szerokości 178 cm i wysokości 166 cm (rozstaw osi: 261 cm) wygospodarowano naprawdę przestronne wnętrze oraz bagażnik o pojemności sięgającej 400 litrów.

Jednak Fiat 500L to przede wszystkim indywidualizm, polegający nie tylko na wyborze jednego z 11 kolorów nadwozia, 3 odcieni dachu (czarny, biały lub pod kolor karoserii), 3 kolorów felg (czarny, biały i szary aluminium), czy 7 odmian wystroju wnętrza. To także 5 wersji wyposażenia (Fresh, Pop, Pop Star, Easy i Lounge), 3 silniki (benzynowe: 1.4 16v 95 KM, 0.9 TwinAir 105 KM oraz wysokoprężny 1.3 Multijet 85 KM) oraz 140 różnych akcesoriów dopasowanych do samochodu.

Podstawową wersję Fresh, dostępną tylko z silnikiem 1.4 16v 95 KM, wyceniono na 49 990 zł. Samochód wyposażono m.in. w 6 poduszek powietrznych, ESP i ASR, elektrycznie sterowane przednie szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości, przesuwaną i dzieloną 60/40 tylną kanapę, centralny zamek oraz w instalację radiową z 6 głośnikami. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się jedynie lakier metalizowany za 2000 zł.

Wersja Pop (1.4 16v 95 KM: 54 990 zł), z tym samym wyposażeniem seryjnym co Fresh, posiada większą możliwość wyboru dodatkowych opcji wyposażenia. Możemy do niej dokupić m.in. manualną klimatyzację (990 zł w promocji zamiast 4000 zł), radio CD MP3 z Bluetooth i dotykowym ekranem (2900 zł), skórzane wykończenia kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego (600+200 zł), czy też czujniki cofania (1300 zł).

Wersja Pop Star zaoferuje w standardzie ponadto m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, 16-calowe alufelgi, manualną klimatyzację oraz tempomat, a także znacznie więcej opcji – m.in. Pakiet Sound obejmujący radio CD MP3, skórzaną kierownicę ze sterowaniem radia oraz pokryte skórą lewarek zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego. Normalnie pakiet ten kosztuje 2500 zł, ale do końca roku klient otrzyma go w prezencie. Odmiana dostępna jest z dwoma silnikami: 1.4 16v 95 KM (59 990 zł) oraz 1.3 Multijet 85 KM (69 990 zł). W tych samych cenach dostępna jest wersja Easy, która elementy Pakietu Sound posiada w wyposażeniu standardowym, ale w porównaniu z Pop Star nie ma felg aluminiowych. Dostaniemy je jednak w prezencie w Pakiecie Look – wraz ze światłami przeciwmgielnymi, bocznymi listwami z chromowanymi wykończeniami oraz dywanikami.

Topową odmianę Lounge można wyposażyć we wszystkie dostępne jednostki napędowe: 1.4 16v 95 KM (66 990 zł), 0.9 TwinAir 105 KM (70 990 zł) oraz 1.3 Multijet 85 KM (76 990 zł). Na liście wyposażenia seryjnego znalazły się m.in. fotochromatyczne lusterko wsteczne, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, czujniki zmierzchu oraz deszczu, elektrycznie sterowane szyby tylne, fotele przednie ze składanymi stolikami, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podłokietnik na tylnej kanapie oraz stały szklany dach. Klienci, którzy zamówią samochód w tej wersji jeszcze w tym roku, otrzymają w prezencie podgrzewaną przednią szybę oraz przednie fotele z funkcją podgrzewania i regulacji odcinka lędźwiowego (u kierowcy: elektryczna).

Lista wyposażenia dodatkowego, w zależności od pakietu wyposażenia, zawiera m.in. kolanową poduszkę powietrzną (1000 zł), otwierany szklany dach (4000 zł), system nagłośnienia Hi-Fi „Beats by Dr Dre” (1800 zł), czy też Pakiet Look2 (4200 zł), obejmujący elektrycznie otwierany szklany dach, tylne czujniki parkowania oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Kwestia lakieru to możliwość wyboru pastelowego (1000 zł), metalizowanego (2000 zł) lub bi-colore (3000 zł).