producenci i rynek

Ford Focus dostępny w Polsce od 60 700 zł

Ford wprowadza na rynek polski kolejną generację Focusa. Auto dostępne będzie w trzech wersjach nadwoziowych oraz czterech odmianach wyposażeniowych. Samochód został wyceniony w najtańszej wersji na 60 700 zł. Czy ma szansę pokonać największych rywali?

Nowy Focus ma być groźnym przeciwnikiem dla największych rywali w klasie kompaktowej: VW Golfa czy też Opla Astry. Sukces autu ma zapewnić szeroka gama dostępnych wersji nadwoziowych (hatchback, sedan i kombi), duża liczba jednostek napędowych oraz cztery odmiany wyposażeniowe.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to Ford proponuje następujące silniki. Benzynowy motor to 1,6-litrowa jednostka w kilku wariantach mocy: 105 KM, 125 KM, a w odmianie EcoBoost: 150 KM i 182 KM. Silniki Diesla mają dwie pojemności: 1,6 litra i moce 95 KM oraz 115 KM lub 2 litry, gdzie do wyboru są trzy warianty mocy: 115 KM, 140 KM oraz 163 KM.

Niemcy oferują cztery wersje wyposażeniowe: Ambiente, Trend, Trend Sport oraz Titanium. W podstawowej odmianie w serii odnajdziemy: 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESP, komputer pokładowy, lusterka i szyby przednie sterowane elektrycznie, centralny zamek, tylny spojler oraz radio CD z MP3. Co ciekawe, za klimatyzację manualną trzeba zapłacić 4500 zł.

Najtańszego 5-drzwiowego Focusa (1.6 Duratec/105 KM) wyceniono na 60 700 zł. Najmocniejsza benzyna (1.6 EcoBoost/182 KM) to koszt 79 950 zł, ale dostępna jest od wersji wyposażeniowej Trend Sport. Najsłabszy diesel (1.6 TDCi/95 KM) kosztuje 68 200 zł. 163-konny diesel 2.0 TDCi to wydatek 85 900 zł (Trend Sport). Sedan jest o 1000 zł, a kombi o 3000 zł droższe.