producenci i rynek

Nowy Hyundai i30 | fot. Maciej Kuchno

Nowy Hyundai i30 – ceny i wyposażenie

Polskie przedstawicielstwo Hyundai’a opublikowało cennik trzeciej generacji kompaktowego i30. Czy wyższa od poprzednika cena nie przeszkodzi mu w zdobywaniu klientów na naszym rynku? Ceny startują z poziomu 65 700 zł za bazową wersję Classic+.

Tani “koreańczyk”? To już przeszłość. Hyundai na tyle nadgonił europejskich i japońskich konkurentów, że nie waha się wystąpić z nieco zaskakującym cennikiem. Przemawiające do klientów warunki gwarancji i dopracowana jakość wykonania doprowadziły do podniesienia bazowej ceny o około 10 000 zł w porównaniu z generacją odchodzącą właśnie na zasłużoną emeryturę. Tym samym Hyundai zrównuje się cenowo ze swoimi konkurentami z innych części globu. Od teraz to nie cennik będzie asem w rękawie koreańskiego producenta.

Nowy Hyundai i30 | fot. Maciej Kuchno

Nową, trzecią już generację, Hyundai’a i30 charakteryzuje stonowany design. Mniej koreański niż dotychczas projekt to zasługa zlokalizowanego w Niemczech Centrum Badawczo-Rozwojowego Hyundai Motor Europe. Pozbycie się “skośnych obłości” na rzecz prostszych, pospolitych linii jest wyraźnym nawiązaniem do stylistyki europejskich konkurentów. Najwyraźniej tego właśnie oczekiwali klienci ze Starego Kontynentu. Również wnętrze przeszło “euro-metamorfozę”, choć bez problemu dostrzeżemy w nim charakterystyczne dla marki motywy (zwłaszcza te znane nam z ekologicznego Ioniqa). Zwiększył się też bagażnik, który liczy teraz aż 395 litrów pojemności. Zapowiedziane już kombi zaoferuje nabywcom jeszcze więcej.

Nowy Hyundai i30 | fot. Maciej Kuchno

Jakim wyposażeniem Hyundai zamierza przyciągnąć do siebie klientów? Co ciekawe, zrezygnowano z oferowanych wcześniej wersji Base i Classicteraz bazowy wariant to Classic+, który może pochwalić się dość bogatym wyposażeniem standardowym. A to z kolei tłumaczy tak drastyczne podniesienie cen. Podstawowa odmiana Classic+ kosztuje mniej więcej tyle, co wersja o tej samej nazwie w schodzącym modelu.

SILNIKCLASSIC+ COMFORTSTYLEPREMIUM
1.4 MPI 100 KM 6M65 700 zł---
1.0 T-GDI 120KM 6M72 200 zł78 200 zł83 200 zł90 200 zł
1.4 T-GDI 140 KM 6M-81 200 zł86 200 zł93 200 zł
1.4 T-GDI 140 KM 7DCT-87 200 zł92 200 zł99 200 zł
1.6D 95KM 6M77 000 zł---
1.6D 110KM 6M79 500 zł85 500 zł90 500 zł97 500 zł
1.6D 110KM 7DCT85 500 zł91 500 zł96 500 zł103 500 zł
1.6D 136KM 6M-88 500 zł93 500 zł100 500 zł
1.6D 136KM 7DCT-94 500 zł99 500 zł106 500 zł

Kwota 65 700 zł pozwoli nam więc skorzystać z tak trywialnych rzeczy, jak: klimatyzacja manualna, gniazdo 12V w bagażniku, radio z 5-calowym ekranem (ze złączami AUX/USB i 4 głośnikami) obsługiwane przez wielofunkcyjną kierownicę. Do wyposażenia standardowego należy także koło zapasowe i 6 poduszek powietrznych. Mało? Proszę bardzo, w standardzie bazowej odmiany Classic+ odnajdziemy także: elektryczne sterowanie wszystkimi szybami, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, tempomat, automatyczne światła (w tym inteligentne światła drogowe) i wreszcie liczne systemy bezpieczeństwa: ABS, ESC, VSM, HAC, AEB (system autonomicznego hamowania) i LKAS (aktywny asystent pasa ruchu). Czy dalej 65 700 zł wydaje Wam się kwotą zaporową?

Nowy Hyundai i30 | fot. Maciej Kuchno

Jeśli wymienione powyżej elementy wyposażenia to dla Was za mało, będziecie mogli zamówić trzy bogatsze odmiany: Comfort, Style i Premium. Ta najwyższa, napędzana przez 136-konnego diesla 1.6 spiętego z automatem oferuje wyposażenie już niemal kompletne (system bezkluczykowy, nawigacja, czy aktywny tempomat). Kwota 106 500 zł, którą życzy sobie za nią Hyundai, zamyka cennik trzeciej generacji i30 – oczywiście nie licząc listy dodatków. Poszczególne wersje silnikowe i wyposażeniowe przedstawiliśmy w tabeli.

  • Dumphone User

    Raczą sobie żartować.
    Wszystkie popularne kompakty o ugruntowanej pozycji na rynku (Astra, Focus, Golf, 308, Megane, Octavia) są znacznie tańsze i zakup ich nie będzie eksperymentem zakończonym odsprzedażą z największą utratą wartości.