producenci i rynek

renault_20_dci_2005_01.jpg

Nowy silnik Nissana i Renault - 2.0 dCi

Kolejnym owocem małżeństwa Nissana i Renault jest dwulitrowy silnik Diesla common rail. Na początku wprawi w ruch Lagunę. Z czasem jednak silnik ten doczeka się licznych odmian i trafi pod maski innych samochodów koncernu. Przyjrzyjmy się więc jednostce 2.0 dCi.

Podstawowy wariant rozwija moc 150 KM oraz 340 niutonów momentu przy 2000 obr/min. Spełnia przy tym normę Euro4 i zadowala się w Lagunie niecałymi 6 litrami oleju napędowego na 100 km. Zielono zorientowani fani motoryzacji będą zadowoleni. Natomiast tym automaniakom, u których w żyłach płynie benzyna (wysokooktanowa), spodobają się osiągi – od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Nowy silnik współpracuje z, a jakże!, nową 6-biegową skrzynią manualną.

Mocniejszy wariant legitymuje się mocą 175 KM i standardowo wyposażony jest w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Laguna z nowym silnikiem będzie dostępna w salonach Renault dosłownie za moment. Gdzie jeszcze znajdzie się ten Diesel? O tym przekonamy się już niedługo.

Dodaj komentarz