producenci i rynek

Nowy Volkswagen Sharan w polskich salonach

Jeszcze dobrze w polskich salonach nie zadomowił się odświeżony Touran, a już Volkswagen wprowadza jego większego brata – Sharana. Duży, rodzinny van jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia i z trzema silnikami. Ceny zaczynają się od 99 990 złotych.

Od debiutu pierwszej generacji Sharana minęło 15 lat. Dziś, po sprzedaniu ponad 607 000 egzemplarzy, do polskich salonów trafia nowy Sharan. Po zachowawczej, stonowanej stylizacji niemieckiego minivana może tego nie widać, ale auto jest rewolucyjne w stosunku do poprzednika. Wystarczy wspomnieć, że Volkswagen zastosował m.in. przesuwane tylne drzwi po obu stronach (w opcji elektrycznie otwierane razem z tylną klapą), a wewnątrz znajdziemy od 5 do 7 foteli, które z drugiego i trzeciego rzędu zamiast wyjmować, dzięki systemowi EasyFold można spokojnie schować w podłodze. Nie trzeba wspominać, że każdy z nich jest wygodnie regulowany, że we wnętrzu Sharana znajdziemy aż 33 schowki, a przestrzeń bagażowa wynosi od 711 do 2430 litrów.

Nowy Volkswagen Sharan jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia (Trendline, Comfortline i Highline), w trzech konfiguracjach wnętrza (5-osobowej – 2:3, 6-osobowej – 2:2:2 oraz 7-osobowej – 2:3:2) oraz z trzema jednostkami napędowymi (benzynową 1.4 TSI 150 KM oraz dwoma turbodieslami: 2.0 TDI 140 i 170 KM).

W wyposażeniu seryjnym podstawowego Volkswagena Sharana Trendline znajdziemy m.in. 7 poduszek powietrznych, system kontroli stabilności toru jazdy ESP wraz z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS, trzystrefową automatyczną klimatyzację Climatronic, radio CD MP3 z 8 głośnikami, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane wszystkie cztery szyby oraz 16-calowe stalowe felgi.

Tu ciekawostka – każdy Sharan otrzymuje specjalne opony Continental ContiSeal, które dzięki ochronnej warstwie same uszczelniają się po przebiciu (przedmioty do 5 mm średnicy). Najtańszy Sharan Trendline to wydatek 99 990 złotych – tyle kosztuje minivan z silnikiem 1.4 TSI 150 KM. Za 2.0 TDI 140 KM zapłacimy 110 890 złotych, a opcja turbodiesla ze skrzynią DSG (6-biegowa) to wydatek 119 290 złotych.

Na liście wyposażenia wersji Comfortline znajdziemy ponadto 16-calowe felgi z lekkich stopów, fotel kierowcy z elektryczną regulacją, skórzaną kierownicę, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, czujnik deszczu oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych Light Assist. Ceny kształtują się następująco: 1.4 TSI 150 KM: 106 490 zł, 2.0 TDI 140 KM: 117 390 zł, 2.0 TDI 140 KM DSG: 125 790 zł, 2.0 TDI 170 KM DSG: 132 190 zł.

Najbogatsza odmiana Highline oferuje m.in. 17-calowe alufelgi, reflektory przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, sportowe fotele pokryte Alcantarą (przednie podgrzewane) oraz kierownicę multifunkcyjną i gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą. Tu również dostępne są wszystkie jednostki napędowe: 1.4 TSI 150 KM: 112 990 zł, 2.0 TDI 140 KM: 123 890 zł, 2.0 TDI 140 KM DSG: 132 290 zł oraz 2.0 TDI 170 KM DSG: 138 690 zł.

Wśród wielu dodatkowych opcji znajdziemy m.in. biksenonowe reflektory z funkcją Dynamic Light Assist (dynamiczne wspomaganie kierowcy przy zmianie świateł z mijania na drogowe), nową generację Park Assist (system wspomagający parkowanie), adaptacyjną regulację zawieszenia DCC, Keyless Access (system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika bez kluczyka) czy też panoramiczny rozsuwany dach oraz system nagłośnieniowy Dynaudio (z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 300 W i 20-centymetrowym głośnikiem niskotonowym). Zapewne wkrótce do oferty dołączy drugi silnik benzynowy – 2.0 TSI o mocy 200 KM.