producenci i rynek

Odświeżony Fiat 500 w cenie od 37 900 złotych

W polskich salonach debiutują Fiat 500 oraz 500C po niedawno przeprowadzonym liftingu. Modyfikacje dotyczące głównie wnętrza są delikatne, ale najważniejszą kurację odświeżającą przeszedł cennik auta – 500-tka kosztuje teraz od 37 900 zł.

Z zewnątrz odświeżonego Fiata 500 poznamy przede wszystkim po nowych kolorach nadwozia: Zielonym Lattementa, Niebieskim Italia oraz białym perłowym, co daje w sumie 14 dostępnych lakierów. Dodatkowo pojawiły się nowe wzory felg aluminiowych (15- i 16-calowe), a także cztery kolory skórzanej tapicerki. Jednak najbardziej charakterystycznym elementem odświeżonego Fiata 500 jest 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT (standardowo w wersjach Lounge i Cult), który zajął miejsce analogowych – przyznajmy szczerze: dość nieczytelnych – zegarów prędkościomierza i obrotomierza. Ponadto do oferty trafił 0,9-litrowy silnik TwinAir Turbo o mocy 105 KM (dostępne są także 1.2 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo 85 KM i diesel 1.3 Multijet 95 KM).

Fiat 500 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. W podstawowej Pop znajdziemy m.in. centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz lusterka, wspomaganie kierownicy DualDrive, radioodtwarzacz CD MP3, komputer pokładowy z systemem MyCar oraz światła do jazdy dziennej. Tak wyposażone auto z silnikiem 1.2 69 KM kosztuje w promocji 37 900 zł, a dodatkowo z manualną klimatyzacją – 39 900 zł.

W odmianie Lounge pojawiają się ponadto m.in. panoramiczny szklany dach; nowe, 15-calowe felgi z lekkich stopów; klimatyzacja manualna; system głośnomówiący Blue&Me z modułem Bluetooth; kierownica obszyta skórą ze sterowaniem radioodtwarzaczem i systemem Blue&Me oraz regulacja wysokości fotela kierowcy; a w promocji teraz także wspomniany wyświetlacz TFT. Do napędu dostępne są tu wszystkie jednostki napędowe: 1.2 69 KM (48 900 zł), 0.9 SGE 85 KM (54 500 zł), 0.9 SGE 105 KM (56 500 zł) oraz 1.3 Multijet 95 KM (61 500 zł).

Dla wersji Sport przewidziano dodatkowo spojler tylny i progi boczne, sportowe zderzaki z przodu i z tyłu, przyciemniane tylne szyby, 16-calowe felgi w kolorze czarnego matu, sportowe fotele z logo 500S oraz sportową kierownicę Abarth Design ze sterowaniem radioodtwarzaczem i system Blue&Me. Ceny tej odmiany zaczynają się od 49 500 zł. W topowej odmianie Cult na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. dach lakierowany na błyszczący czarny kolor; nowe, 16-calowe felgi ze stopów lekkich; automatyczną klimatyzację; skórzaną tapicerkę; czujniki parkowania z tyłu oraz światła przeciwmgielne. Dostępne są dwie jednostki napędowe – 1.2 69 KM za 54 000 zł oraz 0.9 TwinAir Turbo 105 KM za 62 000 zł.

Kurację odświeżającą przeszła także otwarta wersja nadwoziowa – 500C. Auto dostępne tylko w wersji wyposażenia Lounge wyceniono na kwotę 59 500 zł z silnikiem 1.2 69 KM oraz 67 500 zł z 0.9 SGE 105 KM. Oczywiście w obydwóch odmianach warto zwrócić na listę wyposażenia dodatkowego, która pozwoli znacznie zindywidualizować naszą 500-tkę, ale także mocno podnieść jej cenę.