producenci i rynek

Odświeżony Fiat Linea dostępny od 45 990 zł

Do polskich salonów trafił odświeżony Fiat Linea. Opracowany na bazie Grande Punto sedan jest dostępny tylko z jednym silnikiem 1.3 Multijet 95 KM i w dwóch wersjach wyposażenia: Pop i Easy. Ceny zaczynają się od 45 990 zł.

Fiat Linea, produkowany od 6 lat, w zeszłym roku przeszedł kurację odświeżającą. Z zewnątrz główne zmiany objęły przód samochodu, którego charakterystycznym elementem stał się chromowany „wąs” w dolnej części zderzaka. Całkowicie zmodernizowano także wnętrze, wpasowując deskę rozdzielczą z Fiata Punto Evo – bardziej elegancką i funkcjonalną. Niezmienna została imponująca przestrzeń bagażowa wynosząca 500 litrów.

Do napędu Fiata Linei po liftingu służy wysokoprężny silnik Multijet o pojemności 1,3 litra i mocy 95 KM. Jako jedyna dostępna jednostka powinna zapewnić przyzwoite zużycie paliwa (średnio 4,9 l/100 km) oraz osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 13,8 s, prędkość maksymalna: 170 km/h). Jak na razie Fiat nie przewiduje silnika benzynowego.

Odświeżona Linea jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza to Pop, wyceniona na 45 990 zł. W wyposażeniu seryjnym auta znajdziemy m.in. poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy oraz radioodtwarzacz CD MP3.

Zdecydowanie atrakcyjniej prezentuje się wyposażenie odmiany Easy, która kosztuje 48 990 zł. Jest ona bogatsza m.in. o manualną klimatyzację (w Pop za dopłatą 4000 zł), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne (Pop: 550 zł), fotel kierowcy z regulacją wysokości (Pop: 650 zł), dzieloną tylną kanapę (Pop: 650 zł) czy chociażby o lakierowane listwy boczne (Pop: 350 zł).

Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. poduszki powietrzne boczne (1250 zł) i kurtynowe (1550 zł), światła przeciwmgielne (800 zł), elektrycznie sterowane szyby tylne (850 zł), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna (2500 zł; tylko w Easy oraz system audio Blue&Me z systemem głośnomówiącym Bluetooth, przyciskami na kierownicy i złączami USB/Aux-In (1000 zł). Nie zabrakło także lakieru metalizowanego (1900 zł) oraz felg aluminiowych (15″: 1600 zł, 16″: 1900 zł). Niestety, nawet za dopłatą nie znajdziemy systemu stabilizacji toru jazdy ESP.

Czy Fiat Linea po liftingu to atrakcyjna propozycja? O tym zadecydują już klienci. Jedno jest pewne – auto łatwego życia nie będzie miało, bo główni konkurenci (m.in. Chevrolet Aveo, Citroen C-Elysee, Dacia Logan Skoda Rapid czy Peugeot 301) dysponują większymi paletami silników – przede wszystkim jednostkami benzynowymi, z którymi poszczególne modele są znacznie tańsze od Linei w dieslu.