producenci i rynek

Seat Exeo wyceniony od 70 tys. zł wzwyż

Seat odkrył karty i ujawnił ceny swojego nowego modelu klasy D. Za podstawowe Exeo w wersji Reference, polski klient będzie musiał zapłacić co najmniej 69 990 zł. Paletę zamykają modele za blisko 100 tys. zł. Zobaczcie szczegóły.

Exeo to samochód, którego Seatowi brakowało w gamie już od lat. Stonowana limuzyna o lekko sportowym wizerunku może przysporzyć hiszpańskiej marce wielu nowych klientów, dla których Leon był po prostu za mały, a Toledo czy Altea XL zbyt przypominały rodzinne minivany pokroju Scenica. Exeo jest więc ofertą dla poważnych klientów z poważnymi pieniędzmi w portfelu.

Do wyboru jest pięć wersji silnikowych i trzy poziomy wyposażenia (Reference, Style i Sport). Paletę benzynowych jednostek napędowych otwiera motor 1.6 MPi o mocy 102 KM. Dla klientów preferujących dynamiczniejszy styl jazdy Seat przygotował dwie turbodoładowane jednostki: 1.8 T (150 KM) oraz 2.0 TSI (200 KM). Wielbiciele diesli także znajdą coś dla siebie w ofercie Exeo. Do wyboru są dwie jednostki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 140 bądź 170 KM. Obie wyposażone są w układ common rail oraz filtr cząstek stałych DPF. Wszystkie auta (diesle i „benzyniaki”) wyposażone są standardowo w sześciostopniowe, manualne skrzynie biegów.

Podstawowe wyposażenie Exeo (poziom Reference) obejmuje m.in.: sześć poduszek powietrznych, systemy ABS, TCS oraz ESP, dwustrefową klimatyzację, cztery elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy, lampy przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz radioodtwarzacz CD z MP3 i wejściem AUX.

Bogatsza wersja Style oprócz wyposażenia Reference posiada również m.in.: alarm, tempomat, obszytą skórą wielofunkcyjną kierownicę, system monitorowania ciśnienia w oponach, czujniki parkowania oraz deszczu, nieco bardziej rozbudowane radio i aluminiowe 16-calowe felgi.

Trzeci poziom wyposażenia, Sport, pozbawiony jest kilku elektrycznych „gadżetów” z wersji Style, lecz w zamian oferuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe oraz sportowe wykończenie wnętrza.

Do końca czerwca klienci będą mogli zamawiać Exeo w promocyjnej cenie 69 990 zł za model bazowy. Później podstawowa wersja nieco podrożeje i cennik największego z Seatów będzie zaczynał się od 76 990 zł (lepiej wyposażona wersja Style będzie o 4000 zł droższa). Za auto z mocniejszym, benzynowym silnikiem (1.8 Turbo) w podstawowej specyfikacji Reference zapłacimy 83 990 zł, zaś najtańszy diesel (2.0 TDI/140 KM) z takim samym wyposażeniem, jest o kolejne 3000 zł droższy.

Jeśli chodzi o najmocniejszego „benzyniaka” 2.0 TSI oraz 170-konnego diesla, klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma wyższymi wersjami wyposażenia. Za 200-konne TSI zapłacimy więc minimum 90 990 zł (Sport), zaś najmocniejsze TDI (170 KM) z tym samym wyposażeniem stanowi wydatek 95 990 zł. Cennik zamykają wersje Style przytoczonych „topowych” modeli, które są o kolejny tysiąc zł droższe.