producenci i rynek

Seat Toledo – Ceny w Polsce od 47 290 zł

Z dużym opóźnieniem i dość dyskretnie do polskich salonów trafiły wreszcie najnowsze modele Seata. Pierwszy z nich to 5-drzwiowy liftback Toledo – hiszpański odpowiednik dobrze już zadomowionej na polskim rynku Skody Rapid. Ceny auta zaczynają się od 47 290 zł.

Nowy Seat Toledo to 5-drzwiowy liftback, plasujący się w ofercie między Ibizą a Leonem. Mimo bliźniaczej konstrukcji z czeską Skodą Rapid, hiszpańskim projektantom udało się stworzyć detale nadające Seatowi indywidualnego charakteru. Z przodu nowa maska, reflektory atrapa i zderzak, a z tyłu zupełnie inaczej zaprojektowana klapa, szersze lampy i zderzak z tablicą rejestracyjną dbają o to, żeby nie pomylić Toledo z Rapidem. Wewnątrz natomiast zmiany ograniczyły się do kierownicy i zegarów.

Reszta taka sama, a więc wygodne wnętrze nawet dla pięciu pasażerów oraz potężny bagażnik mieszczący aż 550 litrów (po powiększeniu: 1490 l). Poza tym w ofercie znajdziemy 5 silników, z czego aż cztery to benzynowe: 1.2 MPI 75 KM, 1.2 TSI 85 KM, 1.2 TSI 105 KM i 1.4 TSI DSG 122 KM. Jedynym dostępnym dieslem jest 1.6 TDI o mocy 105 KM. Seat proponuje także trzy wersje wyposażenia: Entry, Reference i Style.

Bazowa odmiana Entry kosztuje 47 290 zł i jest dostępna tylko i wyłącznie z silnikiem 1.2 MPI 75 KM (660 zł taniej od Skody Rapid). W wyposażeniu seryjnym znalazło się m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESC, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz zestaw naprawczy koła. W opcji można dokupić m.in. system audio SEAT Sound System z 4 głośnikami (1875,28 zł), manualną klimatyzację (3711 zł), czy też Pakiet zimowy z podgrzewaniem przednich foteli oraz płynu w zbiorniczku do spryskiwaczy, a także spryskiwaczami przednich reflektorów (1563 zł).

Standard wersji Reference jest bogatszy m.in. o SEAT Sound System ze sterowaniem z kierownicy i 4 głośnikami, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, dzieloną tylną kanapę, pełnowymiarowe koło zapasowe, manualną klimatyzację oraz fotel kierowcy z regulacją wysokości. Ceny wahają się od 57 040 zł (1.2 TSI 85 KM) do 1.6 TDI 105 KM (67 890 zł).

Topowy Seat Toledo Style proponuje ponadto m.in. tylne szyby sterowane elektrycznie, halogeny z doświetlaniem zakrętów, fotel pasażera z regulacją wysokości, 16-calowe alufelgi, automatyczną klimatyzację z chłodzonym schowkiem, tempomat oraz wielofunkcyjną kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą. W tej odmianie dostępne są trzy jednostki napędowe: 1.2 TSI 105 KM (65 540 zł), 1.4 TSI 122 KM DSG (72 685 zł) oraz 1.6 TDI 105 KM (73 425 zł). Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się m.in. system audio SEAT Media System z dotykowym ekranem, nawigacją, złączem USB i dodatkowymi 2 głośnikami (3518,75 zł), 17-calowe alufelgi (1171,53 zł), czy też czujniki parkowania (781,37 zł).

Czy Seat Toledo jest w stanie zagrozić na rynku swojej największej konkurentce Skodzie Rapid? Trudno powiedzieć, bo auta w pewnym stopniu uzupełniają się. Hiszpański liftback bez wątpienia jest tańszy od Czeszki, dysponując jednocześnie lepszym wyposażeniem – Toledo Style w standardzie oferuje m.in. lampy przeciwmgielne z doświetlaniem, 16-calowe alufelgi czy też automatyczną klimatyzację, za co w Rapidzie Elegance trzeba dopłacić (osobno bądź w pakiecie). Z drugiej strony dziwi fakt, że Seat żąda dopłaty za takie elementy wyposażenia jak wycieraczka tylnej szyby (195 zł), tylne tarcze hamulcowe (195 zł), czy też centralny zagłówek na tylnej kanapie (również 195 zł). Ponadto większość opcji jest dostępna tylko z topową odmianą Style. Przydałaby się większa elastyczność cennika i pewniejsza sytuacja importera – do reszty nie mamy uwag.