producenci i rynek

Volkswagen rozpoczął produkcję Golfa Sportsvan

Golf Plus wypełnił lukę w gamie Volkswagena pomiędzy Golfem w wersji hatchback, a Touranem, który jest typowym vanem. Bezpośrednim następcą Plusa jest model Sportsvan, który pokazano po raz pierwszy w zeszłym roku we Frankfurcie. Auto właśnie weszło do produkcji.

W 2005 roku Volkswagen idąc za modą zapełniania nowych niszy i segmentów, zaoferował klientom kompaktowego minivana. Celował on w gusty klientów, którym nie wystarczał standardowy Golf, a jednocześnie Touran był zbyt duży. W 2009 roku samochód przeszedł lifting upodabniający go do aktualnej gamy producenta. Przy okazji 65. targów IAA Frankfurt 2013 było dane nam poznać wygląd modelu, który zastąpi wysłużonego Plusa.

Sportsvan, bo tak nazywa się teraz minivan Volkswagena, uzupełnia gamę Golfa VII generacji obok klasycznego hatchbacka i odmiany Variant. Trzeba przyznać, że samochód posiada stosunkowo atrakcyjną stylistykę i proporcjonalną sylwetkę. Tylna dzielona kanapa jest przesuwna (do przodu lub do tyłu, o 180 mm). Po złożeniu jej oparć przestrzeń bagażowa wynosi powyżej 1500 litrów.

Nowa odmiana niemieckiego kompaktu mierzy 4340 mm długości, 1810 mm szerokości i 1580 mm wysokości. W porównaniu do zwykłego golfa zwiększono o 48 mm rozstaw osi, który jest równy 2685 mm. Pojazd względem poprzednika urósł znacznie, jest o ponad 13 cm od niego dłuższy.

Pierwszy egzemplarz Sportsvana zjechał z taśmy produkcyjnej 6 lutego. Jest to wersja Highline, w kolorze srebrnym Reflex z panoramicznym dachem i silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM.

Auto w chwili wprowadzenia na rynek wiosną tego roku będzie oferowane w 6 odmianach silnikowych – 4 benzynowych TSI i 2 wysokoprężnych TDI. Każda z wersji w standardzie otrzyma system Start/Stop. Ponadto, wszystkie jednostki spełniać będą normę emisji spalin EURO6. Według danych producenta spalanie względem Golfa Plus zmalało nawet o 19 proc.

Dyskusja

komentarzy