producenci i rynek

Volkswagen Scirocco FL wjeżdża na salony

Nie tak dawno temu red. Bochenek miał okazję sprawdzić jak jeździ odświeżony Volkswagen Scirocco, a my już znamy jego ceny. W skrócie: 4 silniki benzynowe, 2 diesle, 2 wersje specjalne, modyfikacje wizualne oraz techniczne. Zobaczmy co przygotował dla klientów Volkswagen.

Pierwsze Volkswageny Scirocco pojawiły się 40 lat temu, a debiut swój miały podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Obecna generacja niemieckiego Coupe produkowana jest od 2008 r, przez co niedawno koncern zdecydował się na wprowadzenie odświeżonego auta. Zmieniono m.in. przedni zderzak ze światłami przeciwmgielnymi, atrapę chłodnicy, oraz reflektory, w których pojawiły się żarówki LED w światłach do jazdy dziennej. Tył otrzymał nową klapę bagażnika, przemodelowane światła, a dodatkowo wzbogacona została paleta kolorów i zaoferowano nowe wzory felg aluminiowych. Wewnątrz kosmetyczne zmiany.

Klienci decydujący się na zakup nowego Volkswagena Scirocco mogą wybrać jeden z pośród trzech silników benzynowych: 1,4 TSI (125 KM), 2,0 TSI (180 KM) i 2,0 TSI (220 KM). O czwartej odmianie 2,0 TSI (280 KM) oferowanej w odmianie R, za chwilę. Fani diesli mają nieco skromniejszy wybór: 2,0 TDI (150 KM) i 2,0 TDI (184 KM). We wszystkich przypadkach za przeniesienie napędu może odpowiadać 6-biegowa przekładnia mechaniczna, a 6-biegowa skrzynia DSG jest dostępna za dopłatą, poza najsłabszym benzyniakiem. Cała paleta silnikowa spełnia normy emisji spalin EURO 6 i jest wyposażona w system start&stop. Producent deklaruje spalanie niższe o 19 procent w porównaniu do poprzednich jednostek napędowych.

Koncern z Wolfsburga nie zapomniał o porządnym wyposażeniu odświeżonego Scirocco. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy min.: ABS, ESP, 8 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, system audio RCD 310 wraz z 8 głośnikami czy 17 calowe aluminiowe felgi. Za tak wyposażone niemieckie Coupe otrzymamy rachunek na kwotę: 90 190 zł (1,4 TSI 125 KM), 97 490 zł (2,0 TSI 180 KM), 108 790 zł (2,0 TSI 220 KM), 107 490 zł (2,0 TDI 150 KM) i 114 790 zł (2,0 TDI 184 KM). Lista dodatków jest niestety dość długa i znajdziemy tam m.in.: reflektory biksenonowe (3200 zł), zawieszenie adaptacyjne DCC (3630 zł), nawigację satelitarną (7720 zł), kamerę cofania (930 zł) czy tempomat (1990 zł). Dodatkowo klienci mogą wybierać pomiędzy 6 pakietami wyposażenia w atrakcyjnych cenach.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów Volkswagen przygotował dwie promocyjne wersje: Perfectline i Perfectline R-Style. Obie cechują się bogatszym wyposażeniem przy niższej cenie. Pierwsza dedykowana jest do auta z silnikiem 1,4 TSI 125 KM za kwotę 82 690 zł. Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104 790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124 290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130 290 zł). Do seryjnego wyposażenia dołożono nawigację satelitarną RNS 315, reflektory Bi-ksenonowe, czujniki parkowania, autoalarm, skórzaną kierownicę multifunkcyjną i pakiet R-line z 18-calowymi aluminiowymi felgami.

Przysłowiową wisienką na torcie jest Volkswagen Scirocco R. Pod maską tego auta drzemie wspomniana wcześniej jednostka 2,0 TSI o mocy 280 KM. Jest ona mocniejsza o 15 KM od poprzednika. Od pozostałych wersji, „R-ka” z zewnątrz wyróżnia się sportowymi zderzakami z przodu i z tyłu, 18-calowymi aluminiowymi felgami, poszerzonymi progami, chromowanymi końcówkami układu wydechowego oraz dużym spojlerem na tylnej klapie bagażnika. Wewnątrz znajdziemy tapicerkę Race z logotypem „R”, karbonowe dodatki wraz z elementami polakierowanymi na fortepianową czerń, multifunkcyjną kierownicę sportową i nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Całość dostępna jest od kwoty 137 690 zł.