producenci i rynek

Volvo: Koniec produkcji S60, Steve Mattin odchodzi

We wtorek 31 marca ostatnie Volvo S60 opuściło fabrykę w szwedzkim Ghent. Historycznym egzemplarzem zostało auto z czarnym lakierem i z 5-cylindrowym silnikiem benzynowym, przeznaczony na rynek tajwański. Łącznie, od 2000 r. wyprodukowano pół miliona S60-tek.

S60 było najdłużej wytwarzanym pojazdem fabryki. Najwyższy poziom produkcji został osiągnięty w 2001 roku – 108 906 egzemplarzy. Od tej pory z każdym kolejnym rokiem liczba ta spadała, by w 2008 osiągnąć poziom zaledwie 25 436 sztuk. Fabryka Volvo Cars Ghent zakończyła ostatni rok produkcji ilością 6 205 szt.

Wraz z zakończeniem montażu pierwszej generacji modelu, fabryka od razu zaczęła przygotowania do produkcji jego następcy, która rozpocznie się w 2010 roku. Koncept nowego Volvo S60 można było zobaczyć na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit.

Designem drugiej generacji modelu zajmie się już nowy szef działu projektowania produktów Volvo Cars – Peter Horbury, który 1 maja br. zastąpi na tym stanowisku Steve’a Mattina. Horbury to światowej klasy projektant branży motoryzacyjnej, który w latach 1991-2002 współpracował już ze szwedzką marką. Jest autorem stylistyki Volvo XC90, pierwszego S80 oraz poprzedniego C70.

Obecnie projektant piastuje stanowisko dyrektora wykonawczego ds. projektowania w Ford Motor Company i jest odpowiedzialny za design samochodów marek Ford, Lincoln i Mercury w Ameryce Północnej. Wcześniej Horbury zajmował się także strategią projektową m.in. dla Astona Martina, Jaguara i Land Rovera.

Komentarze w temacie Koniec produkcji Volvo S60, Steve Mattin odchodzi na naszym forum.