producenci i rynek

Volvo XC60 debiutuje w cenie od 133 tys. zł

Volvo XC60 od momentu swej premiery cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, a zmiany miały na celu podtrzymanie tego stanu. Auto debiutuje właśnie w polskich salonach sprzedaży, a ceny zaczynają się od 133 tys. zł.

Volvo XC60 to dobry znajomy z naszych ulic. Szwedzki SUV zdobył sobie duże uznanie klientów, dzięki czemu jest jednym z liderów swojego segmentu. Teraz pojazd przechodzi facelifting, który ma za zadanie zwiększyć jego atrakcyjność. Zmiany w wyglądzie objęły przede wszystkim przód, gdzie znajdujemy nowe światła, grill, maską, a także zmodyfikowany zderzak. Do tego dochodzą nowe kolory nadwozia i 20-calowe alufelgi.

Wnętrze zyskuje zupełnie nowe zegary, a także nowe kolory tapicerek, drewniane wykończenia, metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. Modele z przednim napędem wyposażone są w system torque vectoring, który dba o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów. Auto oferowane jest z pięcioma jednostkami napędowymi. Trzy z nich to diesle: D3 (2.0, 136 KM), D4 (2.0, 163 KM) i D5 (2.4, 215 KM). Można również zdecydować się na jeden z dwóch motorów benzynowych: T5 (2.0, 240 KM) lub T6 (3.0, 304 KM).

Diesle seryjnie łączone są z 6-stopniową skrzynią manualną. Odmiany benzynowe współpracują za to z 6-biegowym automatem, który jest opcją dla diesli. Napęd seryjnie przekazywany jest na przód (poza wersją T6 i D5), a w opcji dla modelu D4 można sobie zamówić przeniesienie napędu na wszystkie koła. Koszt takiej przyjemności to 8 211 zł. W Polsce auto sprzedawane będzie w czterech wersjach wyposażeniowych.

Podstawową oznaczono jest jako Base, a jej wyposażenie obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, elektryczny hamulec postojowy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, 17-calowe alufelgi, radio CD/MP3 z 5-calowym wyświetlaczem (4×20 Watt, 6 głośników), skórzaną kierownicę oraz gniazdo 12V w przedniej i tylnej części konsoli centralnej. Tak wyposażony model startuje z ceną 133 tys. zł za wersję D3, a kończy się na odmianie T5, którą wyceniono na minimum 170 100 zł.

Druga w hierarchii jest odmiana Kinetic. W jej przypadku dodatkowo możemy liczyć m.in. na: tempomat, trójramienną, skórzaną kierownicę, pokrytą skórą dźwignię zmiany biegów oraz sterowanie audio z kierownicy i podświetlane lusterka wewnętrzne dla kierowcy i pasażera. W przypadku tej wersji przyjdzie nam zapłacić od 135 tys. zł (D3) do 172 100 zł (T5).

Kto pragnie czegoś więcej, ten musi sięgnąć po wersję Momentum. Tutaj wyposażenie wzbogaca się dodatkowo o: aluminiowe wykończenia wnętrza, lepsze radio (4×40 Watt, 8 głośników), czujniki parkowania z tyłu, system Bluetooth, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, czujnik deszczu, elektrycznie składane lusterka, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej. Ta odmiana jest podstawowa dla modelu T6, który wyceniono na minimum 207 tys. zł. Najtaniej auto w tej konfiguracji nabędziemy za 147 200 zł (D3).

Najbogatsza odmiana nazywa się Summum. W jej przypadku możemy liczyć na wyposażenie obejmujące m.in. skórzaną tapicerkę, skrętne reflektory biksenonowe, 18-calowe alufelgi, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza, samoczynnie przyciemniające się lusterka boczne i podłokietnik tylny z uchwytami na kubki. Auto w wersji D3 wyceniono na 164 100 zł, zaś najdroższy w cenniku jest model T6 za 226 500 zł.

Dyskusja

komentarzy