prototypy i wizje

BMW X2 przyłapane na Nürburgringu | fot. Autoevolution

BMW X2 przyłapane na Nürburgringu

Zaawansowany prototyp nowego BMW X2 został uchwycony przez fotografów w trakcie zmagań na trasie Zielonego Piekła. Wyposażony w sportowe geny brat BMW X1 wydaje się już gotowy do produkcji.

BMW X2, zgodnie z nomenklaturą marki, będzie kolejnym członkiem „parzystej” rodziny aut BMW należących do segmentu nazwanego Sports Activity Coupe (SAC). Na wstępie trzeba jednak zaznaczyć, że X2 nie będzie charakteryzowało się aż tak ściętym dachem, jak jego więksi bracia – X4 i X6.

BMW X2 przyłapane na Nürburgringu | fot. Autoevolution

Nie wiemy jeszcze dokładnie, jak wygląda jego tylna część nadwozia, ale zdjęcia szpiegowskie pozwalają przypuszczać, że X2 będzie kontynuowało stylistykę swojego „dawcy organów”, czyli klasycznego crossovera X1. „Parzysty” odpowiednik quasi-terenowej „jedynki” skorzysta także z tej samej platformy UKL współdzielonej z MINI. Nikogo nie powinno więc zdziwić, że silniki w nowym crossoverze będą zamontowane poprzecznie, a moc będzie trafiać na koła przednie lub na obie osie. BMW X1, które gościliśmy w naszej redakcji udowodniło, że taka konfiguracja nie musi być postrzegana jako wyrzeczenie, a wręcz przeciwnie – może zapewniać rewelacyjne właściwości jezdne.

BMW X2 przyłapane na Nürburgringu | fot. Autoevolution

Testy nowego BMW X2 na Nürburgringu są prowadzone w celu dobrania optymalnych ustawień zawieszenia i skalibrowania systemów przed ostatecznym wypuszczeniem samochodu na rynek. BMW musi mieć pewność, że X2 będzie oferowało możliwie najlepsze doznania z jazdy. Te z pewnością pojawią się w rozważanym przez zarząd marki wariancie X2 M, który miałby zawitać do salonów sprzedaży razem z X1 M. W tej kwestii nie ma jednak jeszcze oficjalnej decyzji, a jak na razie pierwszy w kolejce do garażu oddziału M jest większy model – X3.

Produkcyjna wersja BMW X2 zadebiutuje jeszcze w tym roku, a najpóźniej na wiosnę 2018 roku trafi do oficjalnej sprzedaży. Podstawowa odmiana powinna opuszczać salony w konfiguracji z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną, ale inne wersje otrzymają 8-biegowy automat i napęd na wszystkie koła.