Jeep Grand Cherokee Trackhawk na horyzoncie

Tuż za rogiem nowy model Jeepa, ale tym razem, nie przeczytacie popularnych ostatnio słów "premiera już w Genewie". Za to już w Nowym Jorku poznamy kolejny samochód z ryczącym Hellcatem pod maską.

Według MotorAuthority trzeci model z rodziny "piekielnych kotów" dołączy do zniecierpliwionych, narwanych braci - Chargera i Challengera - już za kilka miesięcy podczas Salonu Samochodowego w Nowy Jorku. Przyznajemy, że na wieść o tej premierze podniosło nam się tętno, zwłaszcza, że wciąż mamy w głowie białego Jeepa Grand Cherokee SRT, który gościł niedawno w naszej redakcji. Odmiana SRT wydawała nam się istnym szaleństwem, więc Trackhawka z silnikiem Hellcat możemy porównać już tylko do przedsionka piekieł.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk | fot. Autoevolution

Trzeba przyznać, że tegoroczne stoisko grupy FCA będzie piekielnie intrygujące, wszak obok ekstremalnej terenówki zadebiutuje jeszcze bardziej ekstremalny Dodge Challenger SRT Demon. Wróćmy jednak do "pana szerokiego", a raczej do tego, co interesuje Was najbardziej - technikaliów. Pod maską najnowszej, najmocniejszej i najbardziej wulgarnej odmiany Jeepa Grand Cherokee bulgotać będzie turbodoładowany motor 6.2 Hellcat legitymujący się mocą 707 KM - o ile silnik trafi do "szerokiego" w niezmienionej formie. Jeśli tak się stanie, Grand Cherokee Trackhawk ma szansę przegonić Challengera SRT Hellcat w sprincie do 100 km/h (przypominamy: 3,7 s!). Skąd takie przypuszczenie? Odpowiedzią jest serwowany przez Jeepa, znakomity napęd na wszystkie koła. Za zmianę biegów będzie odpowiadał, a jakże, 8-biegowy "automat" TorqueFlite.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk | fot. Autoevolution

Cokolwiek nastąpi, kwiecień zapowiada się niesamowicie emocjonująco. W każdym razie dla grupy FCA, której stoisko będzie wyjątkowo groźne. Demony, piekielne koty - to nie wróży niczego dobrego... Dla konkurencji. Zapowiada się, że Jeep Grand Cherokee Trackhawk zredefiniuje pojęcie "szalonego SUV-a", stawiając nacisk na "S" w nazwie świadczące o sportowym charakterze auta. A że przy okazji użytecznym? Bierzemy w ciemno!