prototypy i wizje

2017 Audi A8 D5

Nowe Audi A8 coraz bliżej – co o nim wiemy?

Audi coraz intensywniej testuje czwartą generację modelu A8, kryjącą się pod wewnętrznym kodem D5.

Samochód ten jest niezwykle ważny dla producenta z Ingolstadt. Aktualna generacja A8-ki jest w tej chwili najstarszym przedstawicielem w “niemieckiej trójcy”, pozostając nieco w tyle za Mercedesem klasy S oraz BMW Serii 7. Niebawem jednak rozkład sił ulegnie sporej zmianie – Audi szykuje prawdziwą bombę technologiczną. Przede wszystkim możemy spodziewać się jeszcze niższej masy. Swoje trzy grosze w tym temacie dorzuci nowy napęd Quattro – charakteryzujący się niskim tarciem wewnętrznym oraz nadzwyczaj lekką konstrukcją.

2017 Audi A8 D5

Nowe A8 niezmiennie korzystać będzie z architektury Audi Space Frame, połączonej z płytą podłogową MLB EVO. Pod maską znajdziemy wiele nowych jednostek napędowych. Wersja hybrydowa wreszcie pożegna czterocylindrową jednostkę 2.0 TFSI, będąc sparowaną z 3-litrowym V6 TFSI. Przewiduje się, że moc tego zestawu może przekroczyć 400 koni mechanicznych. Poza tym znajdzie się miejsce dla 4-litrowego V8 generującego ok. 460 KM (jednostka znana z modeli RS6/7 oraz aktualnego S8) a także wyróżnika koncernu, czyli silnika W12. Ciekawie będzie także w gamie diesli – do znanego 3.0 TDI oraz 4.0 TDI ma dołączyć nowa wysokoprężna V10-ka oferująca ponad 500 koni mechanicznych.

Ciekawie zapowiada się także stylistyka nowej limuzyny spod znaku 4 pierścieni. Projekt przygotowany pod okiem Marca Lichte, nowego głównego stylisty charakteryzować się będzie lekkością oraz elegancją. Z przodu pojawi się nieco inaczej ukształtowany oraz nieco mniejszy grill Audi singleframe. Sporo elementów zostanie zapożyczonych w konceptu Prologue, zwiastującego nową stylistykę marki. A8 ma zdecydowanie wyróżniać się na tle innych modeli marki – my mocno na to liczymy.

2017 Audi A8 D5

W środku nie zabraknie nowych rozwiązań. System MMI zostanie specjalnie przeprojektowany na potrzeby flagowej A8-ki. Audi zamierza doposażyć go w obsługę gestami oraz nowocześniejszą i czytelniejszą grafikę. Centrum dowodzenia będzie stanowić wielki ekran TFT. Nie uświadczymy także „standardowych” analogowych zegarów – zastąpi je Virtual Cockpit, zapewniający pełną indywidualizację przekazywanych danych.

Przewiduje się, że Audi szykuje się do premiery podczas salonu samochodowego w Genewie.

  • notsure

    80% przodu zajmie wielka dziura… a w niej tak z 2 metry kwadratowe siatki ogrodzeniowej. Bo stylistów audi nie stać na wymyślenie niczego innego od 12 lat 🙂