prototypy i wizje

2017 Peugeot Instinct Concept

Nowy Peugeot 508 zyska więcej stylu

Peugeot 508 przeobrazi się z nobliwej, lecz nieco nudnej limuzyny w stylowe auto klasy średniej chętne do walki z samochodami segmentu premium. Czy wystarczy do tego stylistyka przejęta z auta koncepcyjnego Instinct?

Kolejna generacja Peugeota 508, zapowiedziana na 2018 rok, poszerzy grono swoich rywali. Tym razem na francuskim celowniku znajdą się nie tylko typowi konkurenci z segmentu D, tacy jak nowy Opel Insignia, Ford Mondeo, czy Volkswagen Passat, ale także auta segmentu premium pokroju BMW Serii 3. Czy Peugeot postradał zmysły?

2017 Peugeot Instinct Concept

Niezupełnie. Stale rosnąca popularność SUV-ów (ten frazes będzie powtarzany jeszcze przez lata…) sprawiła, że klienci odwracają się od tradycyjnych przedstawicieli segmentu D. Limuzyny i rodzinne kombi są wypierane z rynku właśnie przez SUV-y. To spowodowało, że klientów zaczęto wabić do salonów ponętnymi sylwetkami samochodów klasy średniej, tworząc niszę 4-drzwiowych aut przypominających rozciągnięte coupe, takich jak pokazany niedawno Volkswagen Arteon.

I takie właśnie ma być drugie wcielenie Peugeota 508 (nie jest pewne, czy Francuzi pozostaną przy tej nazwie) inspirowane zaprezentowanym w Genewie autem koncepcyjnym o nazwie Instinct. Wnętrze z kolei będzie kusić zaktualizowaną wersją i-Cockpitu występującego teraz w Peugeotach 3008 i 5008. Jeśli zaś chodzi o sytuację pod karoserią, to nowa generacja Peugeota 508 zostanie zbudowana na platformie EMP2, która pozwoli na wyposażenie samochodu w układ hybrydowy typu plug-in lub nawet na stworzenie zelektryfikowanej wersji auta.

2017 Peugeot Instinct Concept

Laurent Blanchet, dyrektor ds. produktu w Peugeot powiedział podczas targów genewskich, że Peugeot zamierza umocnić swoją pozycję w segmencie D. „Nie chcemy być marką premium. Od tego jest inna marka – DS. Chcemy ogólnie być bardzo dobrą marką, ale by taką się stać, musimy być rzeczywiście obecni w segmencie D” – mówi. Oznacza to, że Peugeot chce się znaleźć gdzieś pomiędzy zwykłymi producentami, a firmami segmentu premium.

Wydawać by się mogło, że informacja o następcy Peugeota 508 nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak premiery w tym segmencie nie są już tak pewne. Niedawno donosiliśmy Wam, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom Toyota jednak zbuduje nowego Avensisa, dając mu następną szansę. Mimo to, spokrewniony z Peugeotem Citroen zamierza zastąpić model C5 odpowiadającym mu rozmiarami SUV-em C5 Aircross, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Peugeot nie poddaje się jednak tak łatwo, jak koncernowy brat i w przyszłym roku powinniśmy zobaczyć następcę modelu 508.

  • Mk

    BMW serii 3 to premium? Seria 5 owszem ale na pewno nie 3.

    • Krzysztof Grabek

      Nie rozumiem, dlaczego „trójka” miałaby nie być premium. Czy BMW to nie marka działająca właśnie w tym segmencie?