prototypy i wizje

Opel testuje na torze Insignię OPC | fot. Autoevolution

Opel testuje na torze Insignię OPC [FILM]

Na torze Nürburgring pojawił się nowy zawodnik z błyskawicą wpisaną w okrąg. Opel przystąpił do testów torowych nowej Insignii OPC. Mamy film dokumentujący zmagania wersji OPC z podsterownością.

Dźwięki dochodzące z nagrania mogą dziwić, najnowsza generacja Opla Insignii OPC miała bowiem otrzymać napęd na wszystkie koła GKN Twinster znany choćby z najnowszego Forda Focusa RS czy Range Rovera Evoque. Klip z Nürburgringu budzi podejrzenia, że Insignia OPC będzie musiała zmagać się z przekazywaniem mocy wyłącznie na koła przednie. Koncert podsterowności jest tutaj nader słyszalny, ale nie powinniśmy się nim sugerować.

2018 Opel Insignia OPC | render rmcardesign

Dlaczego? Według dotychczasowych informacji Insignia OPC ma otrzymać nowy rodzaj napędu 4×4, który trafił już do cywilnej odmiany „średniaka”. Układ ten, jak wspomnieliśmy powyżej, nie jest zupełnie nowy i spisuje się całkiem nieźle. Analizując przeraźliwie piszczące na filmie opony, należy pamiętać, że to dopiero testy prototypu, więc wiele może się jeszcze zmienić, a testowane są różne warianty i ustawienia pojazdu.

2018 Opel Insignia OPC | render rmcardesign

Choć nie wiadomo jeszcze jaki silnik trafi pod maskę sportowego sedana, wiemy już, że moc będzie przekazywana za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni automatycznej nazwanej GM Hydra-Matic 9T50. Jednostka napędowa Insignii OPC powinna jednak wpisać się mocą w widełki 350 – 400 KM. W kuluarach mówi się też, że niemiecki producent zrezygnuje z odmiany kombi, którą wybierało zdecydowanie mniej klientów. Cóż, najwyraźniej rodziny lubiące szybko przemieszczać się z całym dobytkiem z punktu A do punktu B będą musiały przeskoczyć do klasy premium, gdzie samochody takie jak zaprezentowany niedawno Mercedes-AMG E63 S Kombi są wciąż oferowane.